مصرف ۱۰۴ میلیون و ۸۲۶ هزار مترمکعب گاز سی. ان. جی در چهارمحال و بختیاری

پارسال ۱۰۴ میلیون و ۸۲۶ هزار مترمکعب گاز سی. ان. جی. (CNG) برای مصرف خودرو‌های دوگانه سوز در جایگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری عرضه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر سالاری نسب مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری گفت: مصرف سوخت گاز سی. ان. جی. (CNG) در این استان پارسال ۱۳.۶ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش یافت.

او افزود: پارسال ۱۰۴ میلیون و ۸۲۶ هزار مترمکعب گاز سی. ان. جی. (CNG) برای مصرف خودرو‌های دوگانه سوز در جایگاه‌های این استان عرضه شد که نسبت به سال ۱۳۹۸ برابر ۱۳.۶ درصد افزایش یافت.


بیشتر بخوانید


سالاری نسب اضافه کرد: به ازای مصرف این میزان گاز سی. ان. جی. (CNG) عرضه شده در این مدت، حدود ۱۰۴ میلیون لیتر مصرف بنزین در چهارمحال و بختیاری صرفه جویی شده است.

او ادامه داد: مصرف سی. ان. جی. (CNG) با توجه به ارزان‌تر بودن آن، نسبت به استفاده از سایر سوخت‌های فسیلی مانند بنزین از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است و آلایندگی کمتری در هوا تولید می‌کند.

سالاری نسب گفت: طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودرو‌های وانت‌بار سبک شخصی و عمومی و تاکسی‌های عمومی درون شهری و برون شهری از سال ۹۹ در استان در حال اجرا است.

او افزود: مالکان این خودرو‌ها برای بهره‌مندی از این طرح باید در سریع‌ترین زمان ممکن با نام‌نویسی اینترنتی در سایت به نشانی الکترونیکی https://gcr.niopdc.ir/login برای گازسوز کردن وسلیه نقیله خود اقدام کنند.

سالاری نسب اضافه کرد: نصب و تعمیر مخزن‌های سی. ان. جی. (CNG) باید در کارگاه‌های مجاز انجام و از هرگونه دست‌کاری و بُرش‌کاری بر روی مخازن یا نصب و تعمیرات در کارگاه‌های تایید نشده و غیرمجاز خودداری شود.

او ادامه داد: در خصوص رعایت الزام‌ها و استانداردسازی جایگاه‌های عرضه سی. ان. جی. (CNG) برای سوخت‌رسانی ایمن در جایگاه‌ها، پایش‌ها و بازبینی‌های لازم به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار