وجود ۳۰ هزار بی‌سواد ۱۰ تا ۴۹ ساله در کرمانشاه

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر حدود ۳۰ هزار بی‌سواد ۱۰ تا ۴۹ ساله در استان داریم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هرمز نوروزی فرد معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه براساس آخرین سرشماری صورت گرفته در سال ۱۳۹۵ استان کرمانشاه ۷۰ هزار نفر بی‌سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال داشت، گفت : با احتساب آموزش‌هایی که در حوزه سوادآموزی در این سال‌ها داشته ایم، احتمالا آمار بی سوادان استان در حال حاضر حدود ۳۰ هزار نفر باشد.

او گفت : بیشترین باسوادان استان کرمانشاه در شهر‌های کرمانشاه و پاوه زندگی می‌کنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه قابل قبول استان از حیث تحقق سهمیه سوادآموزی، افزود: بر اساس گزارش عملکرد سازمان نهضت سوادآموزی کشور، استان کرمانشاه رتبه اول کشور را در زمینه تحقق سهمیه سوادآموزی در پارسال کسب کرده است.

نوروزی فرد سهمیه سوادآموزی استان کرمانشاه در پارسال را آموزش ۹۹۴۰ نفر در سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال عنوان کرد و افزود: پارسال آموزش‌ها به ۱۰ هزار و ۵۷ نفر ارائه شد و ۱۰۱.۲ درصد سهمیه سوادآموزی استان محقق شد.

او گفتد: سهمیه سوادآموزی استان در پارسال در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم به ترتیب آموزش ۴۵۰۰، ۲۵۴۰ و ۲۹۰۰ نفر بود که در نهایت در هریک از این سه دوره آموزش‌ها به میزان ۴۵۶۰، ۲۵۸۵ و ۲۹۱۲ نفر ارائه شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.