غضنفری از اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در بخش‌های صنعت گردشگری و کشاورزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مهرداد غضنفری معاون استاندار قم تعین تکلیف شدن ۷۶ واحد تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: فقط ۴ واحد تولیدی تعیین تکلیف نشده که آن هم از مسیر قضایی در حال پیگیری است.

معاون استاندار قم با اشاره به وجود ۳۲ هزار میلیارد تومان منابع بانکی برای توسعه و رشد تولید در استان تصریح کرد: با تفاهم نامه‌ای که با بانک‌ها امضا شده منابع داخلی استان باید برای توسعه و رشد استان به کار گرفته شود.

غضنفری با گلایه از کم کاری بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان استان گفت: بانک‌های دولتی عملکرد خوبی دارند، اما بانک‌های خصوصی باید کم کاری خود در سال گذشته را جبران کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بازگشت سی واحد غیر فعال به چرخه تولید را از برنامه‌های پیش رو در سال ۱۴۰۰ بیان کرد و گفت: هشتاد واحد صنعتی در طرح توسعه قرار می‌گیرد و همچنین ۶۰ واحد صنعتی هم تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

در این گفتگو صرفه جویی هشتاد میلیون دلاری در قالب نهضت داخلی سازی از اقدامات پیش روی استان در حمایت از تولید داخل در سال ۱۴۰۰ اعلام شد.

مهرداد غضنفری افزود: با هدف تامین مواد اولیه بیش از ۷۰ طرح امسال پیش بینی و اجرا می‌شود.

معاون استاندار قم راه اندازی تولید پارچه چادر مشکی را یکی از اقدامات مهم استان قم در حمایت از تولید ملی دانست وافزود: با امضای تفاهم نامه همکاری با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عملیات اجرای کارخانه تولید پارچه چادر مشکی در شهرک صنعتی شکوهیه اجرایی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همچنین در ارائه گزارش عملکرد در سال ۱۳۹۹ سه سند اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و سند سرمایه گذاری و جهش تولید را در دستور کار استان بیان کرد.

غضنفری رتبه هشت درصدی نرخ بیکاری استان در پاییز سال گذشته را نتیجه عملکرد به این اسناد دانست وگفت: برای ایجاد ۱۳ هزار و ۷۶۰ شغل جدید پیش بینی سرمایه گذاری ۴ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومانی شده بود که به ۸۳ درصد از اهداف رسیدیم.

معاون استاندار افزایش بیمه شدگان اجباری از ۱۳۱ هزار نفر در اسفند ۹۸ به ۱۳۴ هزرا نفر در سال ۱۳۹۹ را از شاخص‌های موفقیت در حوزه اقتصاد استان بیان کرد.

 غضنفری استان قم را در تورم نقطه به نقطه مطلوب‌ترین استان کشور در پایان سال گذشته خواند وافزود: این جایگاه نشان از عملکرد اثر گذار کارگروه تنظیم بازار در تامین، عرضه ونظارت بر کالا‌ها دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار