مدیر شبکه بهداشت و درمان شازند گفت:در یک ماه گذشته ۵۷۶۶ تست سریع کرونا در این شهرستان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، تست ۲۶ درصد افرادی که در سک ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ در شهرستان شازند تست‌های سریع کرونا داده اند مثبت شده است.

دکتر مرتضی واعظ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تعداد ۵ هزارو۷۶۶ تست سریع کرونا در شهرستان شازند انجام شده که ۱۵۱۰ مورد آن‌ها مثبت بوده است.

واعظ افزود: برای کاهش بار مراجعه به مراکز درمانی نیاز است که درمان‌های "آنتی ویرال" سرپایی (درمان با دارو‌های ضد ویروس) با دیدن اولین علائم و بعد از مراجعه به پزشکی معالج آغاز شود.

او اضافه کرد: بعد از قرمز شدن وضعیت شهرستان شازند کمیته اضطراری پدافند زیستی کرونا، در شهرستان تشکیل و دراین جلسه مصوب شد با همکاری ارگان ها، مبادی ورودی و خروجی شهرستان شازند کنترل شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شازند بیان کرد: همچنین مصوب شد تعطیلی اصناف، نظارت بر توقف فعالیت گروه‌های صنفی ۲، ۳ و ۴ و تقویت اقدامات طرح شهید سلیمانی در راستای کنترل و مقابله با بیماری کرونا تمدید و اجرای آن تا رسیدن به وضعیت مطلوب‌تر ادامه داشته باشد.

بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا در ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ همه ۱۲ شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و این استان با سایر رنگ‌ها خدا حافظی کرد.

طبق اعلام ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی تعداد ابتلا و فوتی‌های کرونایی این استان افزایش چشمگیر داشته و استان مرکزی جزو استان‌های بحرانی با شیب تند ابتلا اعلام شده است.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.