قیمت خرید گندم ۵ هزار تومان شد

نائب رئیس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم به ۵ هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جلال محمودزاده نائب رئیس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال در بخش کشاورزی و پشتیبانی از تولید، با موافقت رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد با عنایت به کمبود شدید بارندگی و حمایت از کشاورزان عزیز گندمکار مبلغ هزار تومان به قیمت تضمینی گندم (۴۰۰۰ تومان) به عنوان جایزه تحویل تقدیم شود.

او افزود: این مبلغ پیش‌پایه نرخ گندم برای کشت پاییزه می‌شود، زیرا هرچه به گندم برسیم به ستون اصلی زراعت رسیده ایم.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: همیشه افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان بود، اما ما توانستیم بدون هیچ مشکلی این نرخ یک‌هزار تومان افزایش یافت.

این مقام مسئول تصریح کرد: سال زراعی گذشته به دلیل پایین بودن نرخ تضمینی خرید گندم و تحویل ندادن محصول توسط کشاورزان، دولت مجبور شد که حدود سه میلیون تن گندم با نرخ ۷ هزار و ۵۰۰ تومان را از خارج از کشور وارد کند.

افزایش قیمت تضمینی خرید گندم علاوه بر اینکه گامی در راستای تامین امنیت غذایی کشور به شمار می‌رود، حمایت دولت از گندم‌کاران در شرایط تحریم و کرونا با تمام موانع پیش‌رو را نشان می‌دهد و به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در پشتیبانی از تولید و تحقق شعار سال کمک می‌کند.

انتهای پیام/ س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
علی برکت الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
نقشه ریختن نان رو هم گران‌تر از این کنن
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۵:۴۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام ،

خدا کند تا روز عید سعید فطر ،
با همین قیمت به دست مردم برسد .