نقش آفرینی گروه جهادی شهید رجبی سپاه شیراز در کمک به اقشار نیازمند

گروه جهادی شهید محمد علی رجبی گویم متشکل از جوانان و نوجوانان با کمک به محرومان و برپایی اردو‌های جهادی فعالیت‌های خود را از محدوده شهرک گویم به سطح فارس و حتی مناطقی از استان سیستان و بلوچستان گسترش داده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گروه جهادی شهید محمد علی رجبی گویم متشکل از جوانان و نوجوانان دارای دغدغه خدمت به هم‌نوع، سال‌های ۷۴ و ۷۵ شکل گرفت و کمک به محرومان و برپایی اردو‌های جهادی را آغاز کرد و سال ۸۸ رسما به نام شهید رجبی، فعالیت‌هایش را از محدوده شهرک گویم به سطح فارس و حتی مناطقی از استان سیستان و بلوچستان، گسترش داد.

مسئول گروه جهادی شهید رجبی گویم وابسته بسیج سازندگی سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) شیراز در تشریح عملکرد این گروه جهادی، گفت: باهمکاری اعضای گروه، کمک بزرگان و خیران محترم در ایام کرونا فعالیت‌های چشمگیری در جهت مقابله با کرونا اعم از توزیع بسته‌های معیشتی، اهداء کارت هدیه به آسیب دیده‌گان از کرونا و در این اواخر کار تدفین اموات کرونایی انجام شد.

بهنام رجبی افزود: اغلب نیرو‌های جهادی حاضر در گروه ما جوانان رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال هستند؛ خوشبختانه جوانان در مسجد و گروه جهادی از شرکت و همکاری در اردو‌های جهادی و خدمات داوطلبانه استقبال خوبی می‌کنند، اعضای گروه به صورت خودجوش به خدمت رسانی می‌پردازند.

او، تهیه و بسته بندی بیش از ۷۰۰بسته سبد کالا شامل (برنج، روغن، ماکارونی، سویا، حبوبات، قند و شکر، رب‌گوجه، پودرژله، نمک، مرغ) با همکاری مرکز نیکوکاری و صندوق خیریه و کمک خیرین به ارزش تقریبی ۷۵ میلیون تومان و توزیع بین نیازمندان منطقه را از شاخص‌ترین فعالیت‌های این گروه جهادی از بدو شیوع بیماری کرونا بیان و اضافه کرد: به مناسبت میلادحضرت علی (ع) بسته‌های تبرکی به تعداد ۱۲۰۰ عدد و به ارزش یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان توزیع شد.

رجبی با بیان اینکه بیش از ۵۴۰۰ عدد ماسک به ارزش ۴میلیون و ۳۰۰تومان بین اقشار کم برخوردار خصوصا ساکنین بافت قدیم گویم برای پیشگیری از بیماری کرونا توزیع شده است، تاکید کرد: دستکش و پک‌های بهداشتی را بین شهروندان برای فرهنگ‌سازی پیشگیری از بیماری کرونا توزیع کردیم و ۱۳۸۰ قطعه بن نان هم نیمه شعبان همراه با شکلات بسته بندی به‌مناسبت میلاد امام عصر (عج) به ارزش تقریبی ۳میلیون ۷۵۰ هزار تومان تهیه و توزیع کردیم.

او با اشاره به ورود گروه‌های جهادی به ضدعفونی کردن معابر، گفت: بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مواد ضدعفونی برای استفاده در معابر عمومی منطقه گویم شیراز خریداری و طی چند مرحله گند زدایی توسط نیرو‌های جهادی انجام شد.

به گفته این مدیر گروه جهادی، همکاری در دوخت ماسک با خرید کش با کمک گروه‌های مردم نهاد به ارزش یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، کمک به تعمیر یخچال نیازمندان و نذر نان با توزیع بیش از ۱۲هزار نان صلواتی با همراهی سه واحد نانوایی در گویم به مناسبت میلاد امام زمان (عج) از دیگر برنامه‌های این گروه جهادی بوده است.

رجبی بابیان اینکه نیرو‌های جهادی تخصصی در راستای فعالیت‌های عمرانی منازل نیازمندان وارد عمل می‌شوند، بیان کرد: پیرو درخواست یک خانواده نیازمند مبنی بر آتش سوزی سیستم برق خانگی، گروه‌جهادی با دو نفر از برقکار‌ها صحبت شد و پس از بازرسی از محل نسبت به تهیه لوازم‌های فوق اقدام شد و با تلاش دوستان نزدیک به یک روز طول کشید که سیستم برق تعمیر و آماده بهره‌برداری شد.

مدیرگروه جهادی شهید رجبی با اشاره به مشارکت اصناف در تهیه وسائل برای نیازمندان، خاطرنشان کرد: وقتی برای تهیه وسائل مورد نیاز به اصناف و مغازه‌داران مراجعه می‌کنیم، صاحبان صنوف همدلانه مشارکت کرده و کالا‌های را هدیه می‌دهند یا روی قیمت تخفیف قائل می‌شوند؛ به طوریکه با مشارکت آنان برای احیای شعائر دینی و انجام نذر‌ها بیش از ۱۰۰۰پرس غذا طبخ و بین مردم توزیع شده است.

رجبی با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های جشن حضوری در مناسبت‌های اهل البیت (ع) امکان پذیر نبود، افزود: حرکت کاروان شادی در خیابان‌های شهرک گویم همراه پخش سرود، نور افشانی و توزیع شیرینی برای میلاد آقا امام زمان (عج) انجام شد و همزمان با آن عملیات ضدعفونی و گندزدایی کل شهرک گویم برای سومین بار توسط گروه جهادی جوانان انجام شد.

او از تشکیل تیم سلامت ویژه تذکر به اصناف و مغازه‌داران خبر داد و گفت: تیم سلامت گروه جهادی به همراه دو نفر از کارشناسان بهداشت محیط جهت بازدید بیش از ۲۸۰ باب مراکز تجاری شهرک گویم اعزام و نسبت به توجیه بیماری کرونا، نحوه برخورد با مشتری و رعایت اصول بهداشتی، توزیع پوستر و آموزش‌های لازم به مسولین و کارگران فروشگاه‌های فوق وارد عمل شدند که با بازخورد خوبی مواجه شدیم لذا این موضوع کماکان ادامه دارد.

رجبی گفت: تهیه و توزیع ۱۳۰کیلو گوشت گرم، ۱۳۰۰کیلو مرغ، تهیه و توزیع بیش از ۲۵۰۰دست پوشاک در انواع مختلف برای نیازمندان و لباس و کفش ورزشی برای جوانان، توزیع بیش از ۱۲۰بسته پک لوازم التحریر اعم از کیف، کفش، دفتر و... در مقاطع مختلف تحصیلی در مرحله سوم رزمایش کمک‌های مومنانه انجام شده است.

این فعال گروه‌های جهادی گفت: کمک به هم نوع، محله، شهر، استان و ... نمی‌شناسد، لذا گروه جهادی شهید رجبی در موضوع کمک به زلزله زدگان سی سخت هم وارد عمل شد و محموله‌ای را شامل اقلام خوراکی ۵ گونی سیب زمینی برای تهیه غذا در موکب و تعدادی روغن، رب گوجه، ماکارونی، ۱۶۰۰دست انواع کیف و کفش و پوشاک زنانه، بچگانه و مردانه، ۴۰۰بسته نان بلوری، ۷۰۰عدد کنسروجات، ۱۲۰۰عدد دستمال کاغذی، ۲۰۰۰پک بهداشتی زنانه، ۴۰لیتر محلول ضدعفونی به همراه ۸۰۰عدد ماسک وسایل گرمایشی و تعدادی اقلام متفرقه مورد نیاز زلزله زدگان تهیه و ارسال کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار