مسئول سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تماس‌ با سامانه ۱۹۱ در آغاز هر موج، افزایش چشمگیری یافته و سپس رو به کاهش می‌گذارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا اباصلتی مسئول سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار تماس‌های تلفنی ساکنان خراسان رضوی با سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای کسب مشاوره و راهنمایی درباره ویروس همه‌گیر کرونا در آغاز موج چهارم چند برابر شد و به هزار و ۲۰۰ تماس در روز افزایش یافت.


او افزود: هم اکنون تعداد تماس‌ها به سامانه ۱۹۱ در خراسان رضوی به ۸۰۰ مورد در روز کاهش یافته و گویا با عادی انگاری ها، حساسیت مردم کمتر می‌شود در حالی که همچنان شاهد روند افزایشی مبتلایان هستیم.


بیشتر بخوانید


مسئول سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ارائه مشاوره به مردم در خصوص کرونا در قالب سامانه تلفنی ۱۹۱ از ابتدای شیوع این ویروس راه‌اندازی شده و با اوج گرفتن بیماری در چهار موج بیماری، به بیشترین حد خود می‌رسد و پس از آن فروکش می‌کند.

 اباصلتی بیان کرد: با پایان یافتن موج سوم کرونا، شمار تماس‌ها به سامانه ۱۹۱ به ۱۰۰ مورد در روز کاهش یافت.


او با اشاره به نقش سامانه ۱۹۱ در پیشگیری از سرگردانی مردم تصریح کرد: شهروندان خراسان رضوی در تماس با این سامانه اطلاعات و مشاوره تخصصی لازم را از کارشناسان آموزش‌دیده در مورد علائم، درمان و نحوه پیشگیری از کرونا دریافت می‌کنند و از این طریق برای معاینه و بررسی طبی به مراکز خدمات جامع سلامت واقع در نزدیکترین محل سکونتشان هدایت می‌شوند.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.