مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت:چهارهزار و ۲۷۲مددجوی خراسان شمالی پارسال مشغول به کار شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه چهارهزار و ۲۷۲مددجوی این نهاد در سال۹۹ صاحب شغل شده‌اند گفت: ۳۴۵مددجو توسط بنگاه‌های کاریابی و سه هزار و ۹۲۷نفر نیز از طریق دریافت تسهیلات اشتغال مشغول به کار شدند.


بیشتر بخوانید


الهی راد با بیان اینکه سه هزار و ۹۲۷نفر از مددجویان این نهاد با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه موفق به ایجاد شغل مناسب شدند، افزود: برای اشتغال‌زایی این افراد بیش از ۱۷۲میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از محل منابع بانک‌ها، صندوق امداد ولایت و توسعه طرح‌های اشتغال روستایی هزینه شده است.

او  ادامه داد: از مجموع تسهیلات پرداختی به مددجویان ۱۴میلیارد تومان آن از محل منابع داخلی کمیته امداد و هم‌افزایی این استان و ۱۵۲میلیارد تومان آن نیز از محل تسهیلات بانکی پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه به برنامه‌های این نهاد در حوزه توسعه اشتغال پایدار روستایی اشاره کرد و ادامه داد: از این محل نیز ۶ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان به متقاضیان پرداخت‌شده است.

الهی راد طرح‌های اشتغال ایجادشده را در بخش‌های کار انگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی عنوان کرد و گفت: میزان تسهیلات پرداختی سال۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۳۳درصد رشد داشته است.

او گفت: میزان درآمد طرح‌های تحت نظارت در سال۹۹، ماهانه دو میلیون و ۳۶۰هزار تومان است.

الهی راد مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد را ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه درآمدزایی برای خانواده‌ها و توانمندسازی آن‌ها دانست و گفت: طرح‌های اشتغال کمیته امداد در زمینه‌های مختلف از جمله دامداری، کشاورزی و باغداری، صنایع‌دستی، صنفی، صنعتی و حمل‌ونقل بوده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.