مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی تربت جام عنوان کرد:

آغاز کشت چغندر بهاره به روش آبیاری پی فلکس در تربت جام

مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی تربت جام گفت:با توجه به خشکسالی امسال، استفاده بهینه از منابع آبی امری ضروری است و لوله های پی فلکس فن آوری پیشرفته‌ در انتقال آب به روش ساده و ارزان هستند.



مهدی عابدی مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی تربت جام در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: لوله های پی فلکس که از لایه‌های پلی اتیلن ساخته شده اند، نسبت به لوله‌های پلی اتیلن و پی وی سی رایج و لوله‌های Lay Flat معمولی دارای قابلیت‌های بسیار بالاتری می‌باشند و با برخورداری از این ویژگی‌های برتر در بسیاری از کشور‌های جهان در صنعت آبیاری مورد استفاده گسترده قرار می‌گیرد.

او افزود: ازمزایای این لوله‌ها می‌توان به سادگی نصب و اجرا، به کار بردن حداقل اتصالات پلی اتیلن و انعطاف پذیر بودن آن اشاره نمود، افزایش راندمان توزیع یکنواخت و رویش یکنواخت محصول و بالا رفتن جذب کود‌های مصرفی بعد از کشت نیز از دیگر محاسن این لوله‌ها است.

مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی تربت جام ادامه داد:سطح زیر کشت چغندر قند بهاره امسال  تاکنون ۱۸۰۰ هکتار بوده است و با توجه به بالا رفتن قیمت خرید چغندرقند افزایش سطح زیرکشت شهرستان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام //ز. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار