بخش هایی از ایالت استرالیایی غربی در پی مشاهده کرونا وارد قرنطینه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بیش از ۲ میلیون نفر از ساکنان ایالت استرالیای غربی امروز، شنبه وارد نخستین روز قرنطینه زودهنگام سه روزه شدند که پس از مشاهده شیوع کرونا اعلام شده بود.

مقامات استرالیا روز جمعه پس از آنکه مشاهده شد یک مورد ابتلا به کرونا از یک هتل محل اقامت مسافران بین المللی مبتلا خارج شد، دستور دادند تا یک قرنطینه زودهنگام سه روزه اعمال شود.

«مارک مک گوان» وزیر اول ایالت استرالیای غربی اعلام کرده بود یک مرد که به وی اجازه داده شده بود پس از منفی درآمدن انجام آزمایش کرونای وی از هتل محل اقامت افراد مبتلا خارج شود، چند روز بعد، آزمایش وی مثبت از آب درآمد.

به گفته این مقام استرالیایی، یکی از نزدیکان این فرد در شهر پرت، آزمایشش به ویروس کرونا روز جمعه مثبت از آب درآمد که همین امر سبب شد تا دستور قرنطینه صادر شود.

مقامات استرالیا در حال ردیابی دیگر افرادی بوده اند که با این مرد در طول این ۵ روز که وی در شهر پرت بوده، پیش از سفر او به ملبورن در تماس بوده اند.

مک گوان همچنین پس از این رخداد، از دولت استرالیا خواست تا تجهیزات قرنطینه‌ای تأسیس کند.

او گفت: من ماه هاست خواهان کمک در زمینه قرنطینه شده ام. ىر حالی که هتل محل قرنطینه تا حد زیادی با ده‌ها هزار مسافری که از آن عبور می‌کنند، کار کرده است؛ دولت سراسری باید تجهیزات جدیدی خارج از مکان‌های شلوغ شهر ایجاد کند.

او همچنین تصریح کرد: هتل‌های مرکز شهر برای تجهیزات قرنطینه‌ای مناسب نیستند و قرنطینه طبق قانون اساسی بر عهده دولت است.

همچنین انجمن پزشکی استرالیا امروز شنبه خواهان بازبینی سیستم قرنطینه‌ای این هتل برای جلوگیری بیششتر موارد شیوع کرونا شد.

استرالیا از کشور‌هایی است که موفقیت فراوانی در مهار کرونا داشته است؛ به طوری که تا کنون مرگ ۹۱۰ نفر بر اثر کرونا در این کشور گزارش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار