ناصر پور گفت: دستگاه‌های دولتی برای در اختیار گذاشتن اراضی خود به صندوق زمین و ساختمان مقاومت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر پور مدیر توسعه بورس کالا در رابطه با صندوق‌های زمین و ساختمان گفت: تعداد بسیار کم و محدودیتی از صندوق‌های زمین و ساختمان در کشور راه‌اندازی شده‌اند و طرح‌های بزرگ، کوچک و متوسطی هم در همین رابطه ایجاد شده است، اما به دلیل محدودیت‌ها و مشکلاتی که در حوزه ساخت و ساز وجود دارد، استقبال چندانی از این صندوق‌ها نشده است.
 
او ادامه داد: استقبال چندانی از صندوق‌های زمین و ساختمان توسط بخش خصوصی نشده است و در طرح مجلس اعلام شده بود که دولت زمین‌ها را در اختیار سازندگان قرار دهد و در قبال آن‌ها یونیت دریافت کند که در سالیان گذشته به دلیل مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت صندوق های زمین و ساختمان راه اندازی نشدند.
 
او توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی برای خروج رکود از بازار مسکن به این بخش ورود کرده اما به دلیل موانع قانونی که وجود داشته و نتوانسته این پروژه‌ها را ادامه دهد.
 
ناصر پور بیان کرد: با توجه به اینکه باید دستگاه‌های دولتی زمین‎های دولتی را در اختیار این پروژه‎ها قرار دهند، متاسفانه دستگاه‌های دولتی و بخش‌های مختلف در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام نداده‌اند و با وجود آنکه قانون در این زمینه مکلف کرده اما تجربه نشان داده است که مقاومت‌های بسیار زیادی در رابطه با این موضوع که نهادهای دولتی، زمین در اختیار بخش خصوصی قرار دهند، وجود دارد.

مدیر توسعه بورس کالا اظهار کرد: با این حجم از قانون ساخت و سازها، بهبود وضعیت بازار مسکن خواهیم داشت و با یک مدیریت مناسب زمان‌بندی و همکاری دستگاه‌های مختلف برای در اختیار گذاشتن اراضی، شاهد بهبود وضعیت صندوق‌های زمین و ساختمان خواهیم بود.

او بیان کرد: شرکت های تامین سرمایه و حسابرسی استقبال بسیار زیادی در این زمینه می‎کنند و قانون و خدمات هم برای این سرمایه و نهادها، ابزارهای مختلفی را تعریف کرده است. بنابراین استقبال بخش خصوصی و همکاری دستگاه‌های دولتی می‌تواند در این حوزه مشکل را برطرف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار