کیانپور مطرح کرد؛

کاهش ۴۰ تا ۶۰ درصدی هزینه ها با استفاده از سامانه پایش و ارزیابی روسازی راه‌ها

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: با استفاده از سامانه‌های پایش و ارزیابی روسازی راه‌ها، شاهد افزایش بهره وری و کاهش ۴۰ تا ۶۰ درصدی هزینه‌های نگهداری راه‌ها در کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قدمت ۶۵ ساله دارد و این حوزه یکی از قدیمی‌ترین حوزه‌ها در کنترل کیفیت فعالیت‌های عمرانی کشور به شمار می‌رود، گفت: همواره ردپای این آزمایشگاه با قدمت ۶۴ ساله در تمامی بخش‌ها بوده و با مجموعه وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، وزارت کشور، شهرداری تهران، شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل ونقل کشور، بنیاد مسکن و همچنین ۳۰ دستگاه اجرایی دیگر فعالیت مستقیم و کاملی داشته و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیش از ۱۰۰۰ واحد فعال محلی دارد.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه این آزمایشگاه یکی از بزرگترین شبکه آزمایشگاهی در سراسر کشور به شمار می‌رود که ۲۵۰۰ نفر کارشناس خبره در این حوزه فعالیت دارند، گفت: خوشبختانه این آزمایشگاه خدمات خوب و منحصر به فردی به کشور ارائه کرده و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک توانایی انجام بیش از ۵۰۰ نوع آزمایش را در سراسر کشور دارد.

کیانپور تصریح کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به دنبال توسعه فعالیت‌های خود از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و همواره در این بخش به دنبال روش‌های نوین و نسل‌های جدید در این حوزه هستیم.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک افزود: آزمایش سطح رویه راه‌های شریانی کشور را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و با وزارت راه و شهرسازی، شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور در شرکت آزادراه‌ها و همچنین سازمان راهداری و همچنین مجموعه دستگاه‌های وزارت کشور در طی این مدت فعالیت مستقیم داشته‌ایم و تمامی فعالیت‌های فنی و مهندسی خاک هم بر مبنای تکنولوژی‌های روز دنیا و استفاده از تجهیزات منحصر بفرد و استاندارد استفاده می‌شود.

او توضیح داد: در طول ۱۲ سال گذشته ما با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا نسل ۳ سامانه‌های پایش را در اختیار آزمایشگاه نوین خود قرار داده‌ایم و با استفاده از دستگاه‌های نوین، بررسی و ارزیابی راه‌های شریانی کشور در فعالیت‌های برون شهری را انجام داده‌ایم.

او بیان کرد: مدیریت در استفاده بهینه از منابع مالی و مصالح مصرفی را در حوزه نگهداری راه‌ها ارائه کرده‌ایم و با استفاده از این اقدامات ۵۰ درصد از هزینه‌های نگهداری راه‌های برون‌شهری و درون‌شهری را کاهش داده‌ایم.

کیانپور اظهار کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان یک شرکت پیش رو حامی طرح‌های کاربردی، مطالعات دانشجویی و شرکت‌های دانش بنیان است و آمادگی حضور در تمامی پروژه‌های فنی و مهندسی و مرتبط را دارد.

کیانپور اشاره کرد: از فعالیت بیش از ۵۰ نیروی دانش آموخته رشته‌های راه و ترابری و حمل و نقل در این حوزه استفاده کرده‌ایم و با این اقدامات شاهد کاهش هزینه‌های بسیار زیادی در این بخش هستیم.

او یادآور شد: با ارائه طرح‌های مهندسی و خدمات جدید امیدواریم از این ظرفیت به خوبی استفاده شود و از سوی دیگر با توجه به ظرفیت‌های مختلف در این بخش ما می‌توانیم تکنولوژی‌های روز را در قالب صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور‌های همسایه صادر کنیم.

کیانپور با بیان اینکه بر اساس عمر مفید آسفالت و روکش نهایی پایش‌ها انجام می‌شود، افزود:بیش از ۶۵ هزار کیلومتر از محور‌های اصلی در داخل و خارج از محدوده‌ها را مورد سنجش و نتایج پایش آن‌ها را هم در غالب محور‌های مختلف مورد بهره‌برداری قرار داده‌ایم.

او اظهار کرد: هدف پایش، کاهش هزینه‌های نگهداری و پرهیز از روش‌های کاملا سنتی است، ما این اقدامات و بررسی‌ها را بر اساس نوع ترافیک از جمله سنگین و نیمه سنگین انجام می‌دهیم و در نهایت نتیجه پایش را به بخش‌های مختلف ارائه می‌دهیم.

او گفت: این اقدامات تا حدودی ۴۰ درصد قیمت تمام شده را کاهش می‌دهد و باعث ۶۰ درصد صرفه‌جویی هزینه‌ها می‌شود و این اقدامات بر اساس استاندارد‌های موجود در دنیا انجام می‌شود.

کیان پور در پایان تاکید کرد: تاکنون در چندین پروژه آزاد راهی و بزرگراهی با استفاده از همین سامانه‌ها ارزیابی و پایش انجام شده که نتایج این بررسی‌ها مستقیم در اختیار متولیان نگهداری راه‌ها و مدیران شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار