رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: با احداث و راه اندازی ۲۰۳ واحد صنعتی در استان، بیش از ۴ هزار نفر از بیکاری رها شدند.

امیرحسین نظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه با سرمایه گذاری مناسب بخش خصوصی طی پارسال، ۲۰۳ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۶۲۵ هزار میلیارد ریال احداث و راه اندازی شده اند، گفت: این اتفاق منجر به ایجاد اشتغال برای ۴ هزار و ۹۰۳ نفر به صورت مستقیم شده است.

او با بیان اینکه در سال ۹۸ یکهزار و ۴۲ جواز تاسیس برای متقاضیان سرمایه گذاری در بخش صنعت با پیش بینی سرمایه گذاری بالغ بر ۲۳۹ هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ هزار و ۷۷۰ فرصت شغلی صادر شده است، اظهار داشت: در سال ۹۹ این میزان به تعداد یک هزار و ۵۲۸ فقره جواز تاسیس با پیش بینی حجم سرمایه گذاری ۵۹۷ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال و اشتغال ۳۰ هزار و ۵۷۸ نفر افزایش یافته که بیش از ۵۰ درصد رشد میل به سرمایه گذاری در صنعت استان را نشان می‌دهد.

نظری با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ و لزوم حمایت از واحد‌های تولیدی و بخش خصوصی برای رونق هرچه بیشتر تولید، ادامه داد: امسال طبق فرمایش مقام معظم رهبری در راستای رفع موانع در مسیر سرمایه گذاری بخش خصوصی و واحد‌های تولیدی تلاش کرده و شرایط را برای ایجاد اشتغال هرچه بیشتر در استان و رونق تولید فراهم کنیم.

رئیس سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه سال ۹۹ ارتقای خوبی نسبت به سال ۹۸ در صدور پروانه بهره برداری در استان که بالغ بر ۲۵ درصد محسوب می‌شود، تصریح کرد: امیدورایم این موضوع با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط طی امسال نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.