مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف موادمخدر در سواحل مکران سیستان و بلوچستان

جانشین مرزبانی استان  سیستان و بلوچستان از ناکامی قاچاقچیان و کشف موادمخدر توسط دریابانان خبر داد.

سرهنگ "جواد رفیعی گفت: با انجام اقدامات تخصصی اطلاعاتی توسط معاونت اطلاعات مرزبانی استان، مشخص گردید یک باند قاچاق موادمخدر قصد دارند مقادیر قابل توجهی مواد افیونی را از حوزه پاسگاه ساحلی تنگ چابهار وارد کشور کنند که با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی در نوار مرز آبی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

جانشین مرزبانی استان در ادامه عنوان کرد: دریابانان با تشکیل چند اکیپ گشت شناوری به محل اعزام شدند و مشاهده کردند سه فروند شناور در حال نزدیک شدن به ساحل و یک دستگاه خودروی تویوتا هایلوکس نیز در محل بوده و قصد انتقال محموله موادمخدر را دارد که بلافاصله فرمان ایست صادر، ولی قاچاقچیان توجهی نکرده و از داخل خودرو و شناور‌ها به سمت آن‌ها تیراندازی کردند.

او  اظهار داشت: پس از تیراندازی قاچاقچیان، مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب و با رعایت قانون بکارگیری سلاح، مقابله به مثل کرده که به علت حجم زیاد آتش مامورین، قاچاقچیان عرصه را برخود تنگ دیده و با استفاده از شناور‌ها متواری شدند و خودروی تویوتا با تلاش مامورین توقیف گردید.

سرهنگ "رفیعی" در ادامه با اشاره به اینکه شناسایی و دستگیری متهمان پرونده در دست اقدام است افزود: دریابانان پایگاه دریابانی چابهار در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو تویوتا، مقدار ۳۸۰ کیلوگرم تریاک را کشف کنند.

جانشین مرزبانی استان در پایان خاطرنشان کرد: مرزداران استان به صورت شبانه‌روزی در مناطق آبی و خشکی مرز حضور فعال و گسترده دارند و با هرگونه اعمال خلاف قانون، خصوصاً شرارت و قاچاق موادمخدر قاطعانه و هوشمندانه برخورد می‌کنند و اجازه ایجاد هیچ‌گونه ناامنی را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند.

۶ تن شیر خشک قاچاق در نوار مرزی سراوان

با تلاش ماموران انتظامی شهرستان سراوان محل دپوی بالغ بر ۶ تن شیر خشک قاچاق لو رفت.

سرهنگ "داریوش سر گلزائی" فرمانده انتظامی شهرستان "سراوان بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی محموله شیر خشک، در نوار مرزی شهرستان سراوان بلافاصله عوامل پلیس آگاهی این فرماندهی با همکاری قرارگاه عملیاتی سپاه شهید سجاد شهرستان به محل مورد نظر اعزام شدند.

او  افزود: ماموران با هماهنگی انجام شده در بازرسی از محل که یک محوطه خالی از سکنه بوده تعداد ۲۵۷ کیسه ۲۵ کیلویی شیر خشک قاچاق جمعا به مقدار  ۶ تن ۴۲۵ کیلوگرم را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان با بیان اینکه ارزش کالا‌های کشف شده بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، ادامه داد: شیر خشک‌های کشف شده به پلیس آگاهی شهرستان منتقل و پرونده قضایی در این خصوص تشکیل که موضوع در دست پیگیری است.

کشف کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در محور "نیکشهر-چابهار"

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار ازکشف کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال طی بازرسی از ۳ دستگاه خودرو در محور "نیکشهر-چابهار" خبر داد.

سرهنگ "حمید نوری بیان داشت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۰ قرارگاه عمار استان سیستان وبلوچستان در حین گشت زنی در محور "نیکشهر- چابهار" به ۳ دستگاه خودروی سواری و وانت که حامل بار مشکوک و آنان را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از خودرو‌های متوقف شده تعداد ۴۸ حلقه لاستیک خودروی لندکروز و سواری، ۳۰ قلم آچار بُکس، مقادیری قابل توجه منسوجات و لوازم خانگی از قبیل کولر گازی و لوازم یدکی خودرو و موتورسیکلت که فاقد هرگونه مجوز حمل بودند، کشف کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار افزود: ارزش این محموله بر اساس نظر کارشناسان اداره گمرک ۳ میلیارد ریال برآورد شده که در این رابطه ۳ دستگاه خودرو توقیف و ۴ متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان "ایرانشهر"

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از اجرای طرح امنیت اجتماعی در روز گذشته و کشف ۲ پرونده سرقت و دستگیری ۳ سارق خبر داد

سرهنگ "حسن کیخا بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و افزایش احساس امنیت در بین شهروندان با تلاش شبانه روزی خود موفق به کشف ۲ پرونده سرقت و دستگیری ۳ سارق شدند

او  تصریح کرد: طی اجرای این طرح که در روز گذشته انجام گرفت، تعداد ۱۲ دستگاه خودرو و ۶ دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.

این مقام انتظامی افزود: همچنین در اجرای این طرح یک عدد کلت کمری به همراه مقادیری مهمات جنگی کشف و ضبط گردید.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر در پایان خاطرنشان کرد: باهمکاری شهروندان کلیه اقدامات ماموران انتظامی در راستای برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان صورت می‌گیرد، مجرمان و مخلان نظم و امنیت بدانند فرزندان ملت در نیروی انتظامی از عزمی راسخ در برخورد با آنان برخوردارند و اجازه هنجار شکنی را به آنان نخواهند داد.

کشف بالغ بر یک میلیارد ریال کالای قاچاق در نیکشهر

با تلاش ماموران یگان امداد شهرستان نیکشهریک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ کشف شد.

سرهنگ "محمود رضا صادقی بیان داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص مبارزه بی امان با پدیده قاچاق کالا و ارز، مأموران یگان امداد شهرستان نیکشهر هنگام گشت زنی در محور "ایرانشهر به نیکشهر" به ۲ دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او  افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها تعداد ۱۰ دستگاه انواع اسپیلت و ۱۷ کارتن ویفر شکلاتی فاقد مجوز لازم که داخل این خودرو‌ها بارگیری شده بودند، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر با بیان اینکه ارزش ریالی کالای‌های کشف شده، توسط کارشناسان اداره گمرک یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲ فرد متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و مفسدان اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان و سرکشی به آن‌ها نخواهد داد، اظهار داشت: در این خصوص پلیس نیازمند همکاری شهروندان جهت پیشبرد بهتر و سریعتر امور است

سارق موتور کولر‌های آبی در خاش به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان "خاش" از دستگیری سارق موتور‌های کولر با ۷ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی  داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت موتور کولر از ادارات دولتی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ شهرستان خاش قرار گرفت.

او  ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات تخصصی موفق شدند در این خصوص یک سارق سابقه دار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه به ۷ فقره سرقت موتور کولر اقرار کرد، عنوان داشت: در این خصوص ۷ عدد موتور کولر نیز کشف شد.

سرهنگ کوچکزایی تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

تصادف منجر به حریق ۲ خودرو در محور"رحمت آباد - مهرستان"

تصادف ۲ دستگاه خودروی سواری پراید و خودروی نیسان در محور " رحمت آباد-مهرستان" منجر به کشته شدن ۲ نفر شد.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان سیب سوران در محور روستای "رحمت آباد -مهرستان" از وقوع تصادف یک دستگاه سواری پراید با یک خودروی نیسان مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

او  افزود: بر اثر این حادثه رانندگی پس از برخورد، خودرو پراید دچار حریق شده که ۲ نفر  از سرنشینان داخل این خودرو بر اثر شدت سوختگی در محل  فوت می‌کنند.

به گفته سرهنگ خمر، علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.

طرح پاکسازی پارک‌ها وتفرجگاه‌های شهرستان زابل دردستور کار پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از اجرای طرح جمع آوری اراذل واوباش، خرده فروشان موادمخدر، معتادان متجاهرو مزاحمین نوامیس از سطح پارک‌ها وتفرجگاه‌های شهرستان زابل خبرداد.

 سرهنگ "احمد ثمره حسینی  بیان داشت: درراستای ایمن سازی بسترپارک‌ها وتفرجگاه‌ها، ماموران سخت کوش مجموعه انتظامی شهرستان زابل دراجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، پاکسازی پارک‌ها وتفرجگاه‌ها را از لوث اراذل واوباش، خرده فروشان موادمخدر، معتادان متجاهر و مزاحمین نوامیس را به صورت روزانه وهفتگی در دستورکارخود قرار دادند.

او افزود:همچنین درجهت رفاه وحضور خانواده‌ها درسطح پارک‌ها وتفرجگاه‌ها درساعات شلوغی فرماندهی انتظامی شهرستان زابل نسبت به  گماردن پاس ثابت اقدام نموده که این امر باعث اطمینان خاطر خانواده‌ها وفضایی امن وآرام در پارک‌ها وتفرجگاه‌ها شده است.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: کسانی که در پارک‌ها وتفرجگاه‌ها اقدام به ایجاد مزاحمت برای نوامیس، خرید وفروش مواد مخدر می‌کنند با برخورد جدی پلیس مواجهه خواهندشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار