مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سارق رایانه مرکزی خودروهای زانتیا به دام افتاد

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان زاهدان سارقی حرفه‌ای که اقدام به سرقت رایانه مرکزی خودرو‌های زانتیا در سطح آن شهرستان می‌کرد دستگیر شد.

سرهنگ "محمود سعادتی" فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان  اظهار داشت: با دریافت اخباری مبنی بر وقوع سرقت قطعات و محتویات خودرو در سطح شهر زاهدان موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران دوایر تجسس کلانتری‌های شهرستان قرار گرفت.

او فزود: دربررسی‌های اولیه معلوم شد سارق یا سارقان با برنامه ریزی قبلی درمحلات مختلف سطح شهر زاهدان اقدام به سرقت قطعات و محتویات خودرو‌ها به ویژه رایانه مرکزی خودرو‌های زانتیا می‌کنند و اموال مسروقه را به عنوان قطعات استوک و دست دوم با قیمت پایین به فروش می‌رسانند.

این مقام انتظامی ابراز داشت: تلاش مأموران برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه مأموران انتظامی کلانتری ۱۳ این شهرستان با استفاده از شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی، سارقی حرفه‌ای را شناسایی و او را به صورت نامحسوس تحت مراقبت قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان تصریح کرد: در نهایت متهم در حالی که قصد فروش قطعات خودروی سرقتی به یکی از مراکز فروش قطعات استوک خودرو در سطح شهرستان را داشت در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ سعادتی بیان کرد: با دستگیری این متهم تعداد ۷ دستگاه رایانه مرکزی خودروی زانتیا که این فرد در محلات مختلف شهرستان زاهدان سرقت کرده بود کشف شد.

او در پایان با اشاره به معرفی سارق به مراجع قضائی از عموم شهروندان خواست ضمن توجه به توصیه‌های پلیس، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک سریعاً بامرکزفوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند وموضوع را به خدمتگزاران خود درنیروی انتظامی اطلاع دهند.

اجرای طرح ضربتی برخورد با خودرو‌های مزاحم در خاش

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از دستگیری ۱۰ نفر اوباش و توقیف ۳۵ دستگاه خودروی متخلف در طرح ضربتی برخورد با خودرو‌های مخل امنیت عمومی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی اظهار داشت: در پی شکایات متعدد شهروندان از خودرو‌ها و موتورسیکلت سواران متخلفی که در محدوده "سه راهی، ولی آباد" شهرستان با حرکات نمایشی خطرناک و حادثه ساز و ایجاد صدای ناهنجار موجب سلب آرامش شهروندان و اخلال در نظم و امنیت عمومی شده بودند، طی هماهنگی قضائی طرح ضربتی برخورد با این متخلفان به اجرا در آمد.

او  افزود: در راستای این طرح ضمن دستگیری ۱۰ نفر اوباش متخلف و معرفی آن‌ها به مراجع قضائی، طبق ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نیز، ۳۵ دستگاه خودروی مزاحم و متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش با اشاره معرفی متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی، امنیت و آرامش مردم را خط قرمز پلیس دانست و در برخورد قاطعانه با افرادی که قصد برهم زدن امنیت و آسایش عمومی را دارند تاکید و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و مزاحمت‌هایی از این دست با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

در عملیاتی برق آسا، سارقان طلافروشی چابهار به دام افتادند

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان چابهار سارقان طلافروشی این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

سردار "احمد طاهری"  اظهار داشت: ۲۱ فروردین ماه سال جاری در پی وقوع سرقت مقادیری طلاجات از یک مغازه طلافروشی در یکی از بازار‌های شهرستان چابهار و اعلام آن به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ موضوع به صورت ویژه تحت پیگیرد قضایی و انتظامی کاراگاهان اداره مبارزه باسرقت پلیس آگاهی استان و شهرستان چابهار قرار گرفت.

او  افرود: با تشکیل چندین تیم ویژه توسط پلیس آگاهی، ماموران انتظامی وارد عمل شده و با تحقیقات گسترده خود به منظور کشف سریع جرم، یوم جاری موفق به شناسایی متهمان در یکی از شهرستان‌های استان شده و در این رابطه ۵ سارق مرتبط با سرقت در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه با هماهنگی قضایی در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این عملیات پیچیده ضمن دستگیری سارقان و کشف بخشی از طلاجات مسروقه، در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها یک قبضه کلت کمری، یک تیغه خشاب به همراه ۴ عدد فشنگ جنگی کشف و ضبط شد.

سردار طاهری با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ مورد استفاده در سرقت نیز توقیف شده است خاطر نشان کرد: تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

توقیف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق قبل از رسیدن به مقصد

با تلاش تکاوران قرارگاه عملیاتی انتظامی "عمار" بیش از ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق قبل از رسیدن به مقصد توقیف شد.

سرهنگ" حمید نوری"فرمانده قرارگاه عملیاتی "عمار" فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: رزمندگان یگان تکاوری قرار گاه عمار در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "بم- زاهدان"به ۲ دستگاه کامیون سوخت کش مشکوک شدند.

او  افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو‌ها در بازرسی از آن‌ها مقدار ۳۲ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی عمار تصریح کرد: در این رابطه ۲ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ نوری با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با پدیده قاچاق کالا، سوخت و سرمایه‌های ملی، به عنوان یکی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور، از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

دستگیری سارق سیم برق، با ۵ فقره سرقت در نیکشهر

با تلاش و پیگیری شبانه روزی ماموران انتظامی شهرستان نیکشهر سارق سیم و کابل برق با ۵ فقره سرقت دستگیر شد.

سرهنگ "محمود رضا صادقی" فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر اظهار داشت: در تاریخ نهم فروردین ماه سال جاری در پی وقوع یک فقره سرقت سیم و کابل برق در یکی از روستا‌های حومه شهرستان نیکشهر، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: ماموران در این راستا با انجام یک سری اقدامات میدانی در سطح منطقه وقوع جرم و کنترل مجرمین سابقه دار، یک نفر متهم راشناسایی کردند.

سرهنگ صادقی اظهار داشت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های شبانه روزی پلیس محل اختفای این سارق سابقه دار در یکی از محلات نیکشهر شناسایی و متهم پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارق علاوه بر کشف قیچی مخصوص برش سیم برق، مقدار ۱۰۰ متر سیم برق مسروقه کشف شد.

این مقام انتظامی گفت:متهم پس از انتقال به کلانتری در بازجویی‌های صورت گرفته توسط ماموران به ۵ فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان اعتراف کرد.

او خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

دستگیری ۴ سارق با ۱۲ فقره سرقت در قصرقند

سارق حرفه‌ای با ۱۲ فقره سرقت در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، خبر داد.

سرهنگ "محمد خبازی بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان قصرقند در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و افزایش احساس امنیت در بین شهروندان با تلاش شبانه روزی خود موفق به دستگیری ۴ سارق حرفه‌ای را شناسایی و در چند عملیات ضربتی دستگیر کردند.

او با اشاره به کشف ۲ راس احشام، ۲۰۰ مترکابل برق، تعدادی گوشی تلفن همراه و تعدادی محتویات لوازم داخل خودرو مسروقه در بازرسی از مخفیگاه سارقان تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات تکمیلی به ۱۲ فقره سرقت شامل ۲ فقره سرقت احشام، ۳ فقره سرقت سیم برق، ۴ فقره سرقت محتویات داخل خودرو و ۳ فقره سرقت تلفن همراه در سطح شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قصرقند با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضایی از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات خود را در خصوص فعالیت سارقان با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف ۱۷۵ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق در سیستان و بلوچستان

۱۷۵ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران انتظامی، طی یک هفته گذشته خبر داد.

سردار "احمد طاهری فرمانده انتظامی استان  سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: در یک هفته گذشته تکاوران پلیس سیستان و بلوچستان در طرح مبارزه با قاچاق سوخت که با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، در نقاط مختلف استان به اجرا گذاشتند موفق به کشف مقادیری قابل توجه سوخت قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع شدند.

او با اشاره به انهدام یک باند قاچاق تهیه و توزیع سوخت و فراورده‌های نفتی، افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، با شناسایی متخلفان و در بازرسی از ۶ دستگاه تریلی سوخت کش و اتوبوس دارای باک اضافی، ۱۷۵ هزار و ۸۹۵ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع از نوع گازوئیل، بنزین و نفت سفید را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه این مقدار سوخت قاچاق در شهرستان‌های دشتیاری، سراوان و زاهدان کشف شده است عنوان کرد: در این رابطه ۳ دستگاه اتوبوس و ۳ دستگاه تریلی سوخت کش توقیف و ۱۵ فرد متخلف نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر اجرای مستمر طرح‌های مبارزه با قاچاقچیان سوخت، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های نیروی انتظامی مباره با قاچاق سوخت و منابع ملی است و پلیس با تمام توان و اقتداربا افرادی که بخواهند منابع ملی را به تاراج ببرند قاطعانه برخورد می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار