رئیس اداره امور عشایری سرپل‌ذهاب گفت : ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار پارسال در بخش‌های مختلف برای خدمات‌رسانی به عشایر این شهرستان هزینه شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار بهرامی رئیس اداره امور عشایری سرپل‌ذهاب گفت : اعتبار ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی در مجموع پارسال برای مرمت و نگهداری راه‌های عشایری سطح شهرستان به طول ۳۰ کیلومتر، بهسازی و مخلوط ریزی ۲ هزار و ۲۰۰ متر و احداث هزار متر راه عشایری در مسیر روستای «کلاوه»، بهسازی چشمه و احداث مخزن آب ۲۰ متر مکعبی و احداث ۲ آبشخور بتنی در مسیر راه عشایری «کلاغه» هزینه شده است.

او گفت : احداث ۲ دهنه پل لوله‌ای به طول ۲ و سه متری در مسیر راه عشایری کلاوه، بهسازی و مخلوط ریزی سه هزار و ۵۰۰ متر راه عشایری "باعکوه "، اختصاص مجوز یک حلقه چاه عمیق در محوطه اداره امور عشایری شهرستان با دبی ۲ لیتر بر ثانیه جهت استفاده آب شرب عشایر شهرستان از دیگر خدماتی است که از محل این اعتبار برای رفاه عشایر منطقه انجام شده است.

رئیس امور عشایری سرپل ذهاب افزود: عشایر سرپل ذهاب ۲ هزار و ۴۳۱ نفر در قالب ۱۴ هزار و ۴۴۴ تن جمعیت دارند که از ایلات قلخانی، گورانی، کلهر، کرند، سنجابی و ثلاث باباجانی بوده و دارای بیش از ۲۷۱ هزار راس دام سبک و بیش از یک هزار راس دام سنگین هستند.

بهرامی ادامه داد: عشایر سرپل ذهاب سالیانه سه هزار و ۵۷۳ تن گوشت قرمز، چهار هزار و ۹۰۶ تن شیر و ۲۵۶ تن الیاف دانی شامل پشم، کرک و مو تولید می‌کنند.

او افزود: هم اکنون ماهیانه ۲هزار و ۱۰۰ کیسه آرد در بین عشایر سرپل ذهاب توزیع می‌شود و اداره غله از دادن سهمیه آرد جلوگیری می‌کند.

بهرامی گفت: در بخش توزیع نهاده دامی در سال ۹۹ بیش از ۲۵۰تن جو داخلی، ۶۰۰ تن جو بلغور یارانه‌ای از اتحادیه عشایری و ۱۰۰ تن کسانتره دامی در بین عشایر شهرستان توزیع شد.

رئیس اداره امور عشایری سرپل ذهاب گفت: پارسال در بخش گاز مایع سیلندر ۱۱ کیلویی بیش از ۲۷هزار کپسول مایع و ۱۵۰ هزار لیتر نفت در بین عشایر شهرستان توزیع شد.

او ادامه داد: این اداره طی بازدید‌های میدانی از مناطق عشایری شهرستان مشکلات و کمبود‌های جامعه عشایری را شناسایی و در جهت رفع مشکلات اجتماعی احتمالی از جمله مرمت و نگهداری راه‌های عشایری شهرستان و رفع مشکلات مربوط به آبرسانی عشایری در سطح شهرستان تلاش می‌کند.

او هماهنگی و همکاری با ادارات مختلف در خصوص حل مشکلات جامعه عشایری شهرستان از جمله تردد در مناطق مرزی توسط هنگ مرزی و ارتش، پیگیری ارائه خدمات بهداشتی درمانی سیار، اجازه بارگیری و حمل آب با استفاده از ماشین‌های تانکر آبرسان در بین عشایر شهرستان، حل مشکلات مربوط به بیماری‌های دامی و ادامه واکسیناسیون توسط اداره دامپزشکی شهرستان و رفع مشکلات تحصیلی دانش آموزان از جمله اقدام‌های امور عشایری به عشایر این شهرستان ذکر کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.