آغاز مطالعه و شناسایی زون‌های ناپایدار شهر شیراز

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از آغاز مطالعه و شناسایی زون‌های ناپایدار شهر شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی بیت‌اللهی گفت: سال ۱۴۰۰ با وجود شیوع گسترده موج کرونا در کشور، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، کار تعیین گسل‌های شهر شیراز را آغاز کرده است که تلاش می‌شود نتایج آن به زودی اطلاع‌رسانی شود.

او با بیان این که شناسایی زون‌های ناپایدار ۶ شهر تهران، تبریز، مشهد، کرج، کرمان و زنجان توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی انجام و توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، ابلاغ شد، توضیح داد: کار مطالعه و شناسایی زون‌های ناپایدار شیراز در توافقی که مرکز تحقیقات با شهرداری شیراز اداره کل راه و شهرسازی شیراز داشت انجام می‌شود.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: همچنین در شهر شیراز، مطالعه‌ای دیگر با همکاری شهرداری آن شهر آغاز شده که شناسایی زون‌ها ناپایدار مشرف بر شهر شیراز است.

بیت‌اللهی ادامه داد: موقعیت شیراز به گونه‌ای است که بلندی‌هایی مشرف بر شهر شیراز است و شیراز در یک دره وسیع قرار گرفته که دو طرف آن شیب‌های تندی دارد. گاه رانش زمین، گاه ریزش سنگ و گاه اثر گسل‌ها سبب بروز حوادث و سوانحی حتی بر ساخت‌و‌ساز‌های شهری می‌شود که این مطالعه نیز در قالب طرحی آغاز شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار