فرماندار گناوه گفت: زلزله ۵.۹ ریشتری ۲۹ فروردین،طبق بررسی‌های صورت گرفته تاکنون، ۱۵.۵ میلیارد تومان به بخش‌های عمومی این شهرستان خسارت زده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا مهرجو فرماندار گناوه عنوان کرد: خسارت‌های زلزله در حوزه‌های برق ۳.۵ میلیارد تومان، آب ۲ میلیارد تومان، کشاورزی (دام و طیور) ۳ میلیارد تومان و اماکن مذهبی، مصلای جمعه و مساجد ۷ میلیارد تومان برآورد شده‌است.

او ادامه داد: در این زلزله به پنج مسجد در روستا‌های بخش مرکزی، اثر تاریخی حسینیه خان بندر ریگ و مصلای جمعه شهر گناوه خسارت وارد شد.

فرماندار گناوه افزود: همچنین ۴۰۰ واحد مسکونی در جریان وقوع زلزله خسارت دیدند که از این مجموع ۲۱۵ واحد در روستا‌ها بوده‌است.

مهرجو بیان کرد: خسارت‌های وارده به واحد‌های مسکونی در روستا‌ها و شهر بیشتر شامل تخریب دیوار و ترک خوردگی منازل است که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.


بیشتر بخوانید


او گفت: بیشتر واحد‌های مسکونی آسیب دیده در روستا‌ها جزو بافت‌های فرسوده است و استحکام لازم نداشتند که برای مقاوم سازی و احداث واحد جدید، با رضایت ساکنان تخریب می‌شوند.

فرماندار گناوه ادامه داد: خسارت‌های زلزله شهرستان گناوه پس از بازدید و ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان ثبت و در گزارشی به استانداری بوشهر ارائه شده‌است.

مهرجو بیان کرد: آواربرداری از واحد‌های مسکونی آسیب دیده در دست انجام است که پس از پایان یافتن، مرحله ساخت و ساز و تعمیرات شروع خواهد شد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۱۱:۱۱ روز یکشنبه ۲۹ فروردین در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و باعث تخریب دیوار‌های خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.

هم اینک خدمات زیرساختی از جمله، برق، تلفن ثابت و اینترنت مناطق زلزله زده برقرار است.

شهرستان گناوه با جمعیت ۱۰۵ هزار نفر در شمال استان بوشهر و پسکرانه خلیج فارس واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.