فرمانده انتظامی استان کرمان از شناسایی اعضا و انهدام یک باند سازمان یافته قاچاق دام در حوزه استان‌های کرمان، هرمزگان و خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سردار عبدالرضاناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام اقداماتی یک باند سازمان یافته قاچاق دام را شناسایی و با واکاوی نامحسوس فعالیت‌های این باند  از یک کامیون درحال خلیه دام زنده در حاشیه شهرکرمان ۱۵۰ رأس گوسفند قاچاق و تعداد زیادی پلاک دام به همراه اسناد جعلی کشف کردند.

او افزود: در پی کشف این تعداد دام زنده و دستگیری چند تن از عاملان و رابطان قاچاق مشخص شد چندین نفر در قالب یک باند بیش از ۵۰۷ راس گوسفند را به منظور خروج از کشور به استان هرمزگان منتقل کرده اند که در ادامه با اقدامات پلیسی ۲ تن از سر شبکه‌های اصلی این باند سازمان یافته با هماهنگی‌های قضایی و همکاری پلیس آگاهی شهرستان سبزوار دستگیر و به قاچاق ۸۰۰ راس دام معترف شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در همین رابطه ماموران یک دستگاه کامیون را توقیف و ۷ متهم که در جمع آوری، بارگیری و انتقال دام‌های بومی به خارج از کشور نقش داشتند را دستگیر و آنان را با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

سردار ناظری ارزش دام‌های قاچاق شده به دست این باند را برابر نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر ۵۴۱ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال برآورد و بیان کرد: قطعا عدد و رقم زیان وارده به دامداران و تولید کنندگان داخلی رقمی بیش از این خواهد بود و از این رو پلیس به نوبه خود تلاش می‌کند برای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با مبارزه جدی با قاچاق هر نوع کالا از وارد آمدن زیان‌های جبران ناپذیر به کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
درود
آخرین اخبار