نمایشنامه «تحویل سال» نوشته‌ی "لیلا روغنگیر قزوینی" از استان قزوین در ششمین پروژه چهار فصل ایران به مرحله چاپ راه پیدا کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، لیلا روغنگیر قزوینی «چهار فصل تئاتر ایران» را بهترین فرصت برای نویسندگان جوان در سراسر کشور برشمرد که بتوانند ایده‌های خود را در قالب دو موضوع «کودک» و «محیط زیست» در یک فرایند کاملا حرفه‌ای زیر نظر استادان مجرب به متن نمایشی تبدیل کنند.

روغنگیر قزوینی افزود: یکی از مزایای این جشنواره نظارت هیات علمی از تبدیل ایده‌های نویسندگان به متن‌های کامل نمایشی است، به همین خاطر نخست ایده‌های اولیه توسط هیات علمی فصل ششم مورد بررسی قرار گرفته و در گام بعدی به برگزیدگان فرصت داده شد تا طرح‌های مصوب خود را در مهلت معین تبدیل به نمایشنامه کامل کنند و دوباره برای بررسی اعضای هیات علمی فصل ارسال کنند.

او اضافه کرد: در مرحله نهایی آثار منتخب وارد مرحله حضور در کارگاه‌های عملی و دریافت مشاوره جهت بازنویسی را پیدا کردند و سرانجام آثار تایید شده وارد صف انتشار در قالب مجموعه کتاب‌های «فصل سفید» شدند که خوشبختانه نمایشنامه «تحویل سال» در میان چهار اثر خروجی پروژه «چهار فصل تئاتر ایران» مورد توجه قرار گرفت و معرفی شد.

روغنگیر قزوینی در ادامه گفت: علی رغم محدودیت‌های کرونایی که زمان کارگاه‌های تخصصی را تحت تاثیر قرار داد، این دوره فرصت خوبی فراهم شد تا بنیه نمایشنامه نویسی بچه‌های مستعد و نو قلم‌های صاحب انگیزه شهرستانی در یک فضای پویا، با نشاط و کاربردی در کنار اعضای هیات علمی استعداد‌های خود را بروز دهند.

نمایشنامه تحویل سال پس از چاپ در مجموعه کتاب‌های «فصل سفید» به صورت فراگیر در اختیار نمایشنامه نویسان سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار