رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از وقوع آتش‌سوزی در رشته کوه‌های بمو خبر داد و گفت: با تلاش ۴ ساعته نیرو‌های امدادی آتش مهار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدهادی قانع گفت: آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی منطقه بمو ساعت ۱۶:۳۰ امروز به سازمان آتش نشانی اعلام شد و ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله آتش‌نشان سه ایستگاه را به همراه خودرو‌های آب‌رسان و پشتیبان به همراه تجهیزات تخصصی به محل حادثه اعزام کرد.

او افزود: آتش‌سوزی با همت و تلاش نیرو‌های امدادی سازمان آتش‌نشانی ساعت ۲۰ کاملا اطفا شد.

قانع با بیان اینکه عدم دسترسی خودرو‌های آتش‌نشانی به کانون اصلی آتش، کار را برای خاموش سازی این حریق دشوار کرده بود، افزود: آتش‌نشانان از تیم‌های تخصصی کوهستان، اطفا حریق و تیم عملیات ویژه سازمان آتش نشانی شیراز به چند گروه تقسیم شدند و به اطفا مشغول شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز اضافه کرد: پس از تلاش نفسگیر ۴ ساعته آتش نشانان، آتش سوزی در این منطقه به طور کامل مهار شده و آتش‌نشانان بعد از لکه‌گیری آتش ارتفاعات بمو به عملیات خود پایان دادند.

او تاکید کرد قرار گرفتن در فصل گرما و وزش باد و نیز خشک بودن مراتع در اراضی، عملیات اطفای آتش سوزی را با سختی همراه میکند از این رو شهروندان باید بیش از پیش موارد ایمنی در مراتع را رعایت کنند.

نجات سه شهروند گرفتار در ارتفاعات دراک

همچنین به دنبال تماس یک شهروند با سامانه ۱۲۵ واطلاع رسانی در پی گرفتار شدن در ارتفاعات کوه دراک، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز بی درنگ گروه ویژه نجات کوهستان از ایستگاه ۲۲ را به سمت به محل اعلام شده اعزام کرد.

آتش نشانان با تلاش فراوان و با استفاده از تجهیزات مخصوص پس از طی یک ساعت پیاده روی در مسیری سخت و عبور از مسیر‌های صعب العبور خود را به سه کوهنورد جوان که دچار ضعف و خستگی شده بودند و یک نفر از آن‌ها در محلی خطرناک گرفتار شده بود رساندند.

تیم عملیاتی پس از انجام اقدامات اولیه امدادی، به رغم مشکلات و سختی‌های مسیر، این مردان کوهنورد را به پایین کوه منتقل کرده و به سلامت نجات دادند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار