سردار زهرایی گفت: بسیج به عنوان یک نهاد مردم پایه، در همه عرصه ها مردم را نه به عنوان بخشی از راه حل که خود راه حل می داند.

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور با حضور در شهرستان زلزله زده سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از ماموریت‌های جهادگران سازمان بسیج سازندگی حضور در حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی می‌باشد.

وی اظهار کرد: با تجربه‌ای که در زلزله کرمانشاه و سیل اخیر استان‌های شمالی، لرستان و خوزستان بدست آمده بود، سازمان بسیج سازندگی به همراه سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های مسئول در مسئله شهرستان سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از همان ساعات اولیه حضور پیدا کرد.

زهرایی افزود: مدل حضور سپاه و بسیج در حوادث غیرمترقبه به صورت قرارگاهی و به نسبت سطح آسیب و مساله می ­باشد که در سی­‌سخت نیز قرارگاهی با ۹ محور تشکیل شد.

وی تصریح کرد: جهادگران بسیج سازندگی در حوادث غیر مترقبه در سه مرحله امداد و نجات، اسکان موقت و اسکان دائم در کنار مردم آسیب دیده حضور می‌یابند و نسبت به ارائه خدمات اقدام می‌کنند.

سردار زهرایی با وجود حضور گروه‌های جهادی در مناطق زلزله زده عنوان کرد: در زلزله سی‌سخت نیز گروه‌های جهادی، سپاه و بسیج از دقایق اولیه در منطقه حضور پیدا کرده و نسبت به ارائه انواع خدمات پرداختند.

وی افزود: به جهت اینکه سطح آسیب و زلزله در سطح شهرستانی بوده است، قرارگاه استانی تشکیل و در سایر استان‌ها به حمایت و مشارکت در امر امداد رسانی پرداخته شده است.

زهرایی اظهار کرد: ۱۳۲ گروه جهادی خارج و داخل استان به همراه یگان‌های سپاه و بسیج از ابتدای زلزله سی سخت در مرحله امداد رسانی نسبت به تخلیه اثاثیه ۹۵۰ منزل مسکونی آسیب دیده، آواربرداری ۱۵۰ واحد مسکونی و نصب ۳۰۰ کانکس اسکان موقت اقدام کرده اند.

زهرایی اشاره کرد: پخت و توزیع ۶۰ هزار پرس غذای گرم، توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی، توزیع یک هزار دست لباس و کفش و استقرار تیم‌های مختلف پزشکی، درمانی و روانپزشکی نیز از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در مرحله امداد و نجات زلزله سی سخت بود.

وی افزود: در ادامه و مرحله دوم اسکان دائم که متولی آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌باشد؛ بسیج سازندگی نیز بنا به ضرورت و با هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با رضایت و درخواست افراد و با بکارگیری ظرفیت گروه‌های جهادی، خیرین و همچنین مشارکت مردم نسبت به احداث واحد‌های مسکونی اقدام می‌نماید.

وی اشاره کرد: در زلزله سی­ سخت تعداد ۲۳۰ واحد مسکونی توسط بسیج و سپاه تعهد شده است که از این تعداد تا کنون ۹۱ واحد عقد قرارداد و ۶۱ واحد شروع به ساخت شده و مابقی نیز در مراحل شروع به کار می­باشد که امید است با برنامه ریزی صورت گرفته پیش از فصل سرما به پایان برسند.

سردار زهرایی گفت: بسیج به عنوان یک نهاد مردم پایه، در همه عرصه‌ها مردم را نه به عنوان بخشی از راه حل که خود راه حل می‌داند و در این موضوع هم مشارکت مردمی، هم در بخش احداث و حمایت، جزء سیاست‌های بسیج سازندگی می‌داند.

وی تصریح کرد: همچنین احداث ۱۴۰ سرویس بهداشتی صحرایی از دیگر اقدامات برای خدمت رسانی به زلزله زدگان سی­‌سخت بوده است؛ و در طول این مدت با توجه به شرایط منطقه، جهادگران بسیج سازندگی نسبت به مرمت و بازسازی کانال­‌های کشاورزی، لوله ها­، مسیر‌های آبرسانی، سم پاشی باغات نیز پرداخته اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بسیج ، سردار زهرایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۱۷:۲۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دقیقا اما مسئولان مانع هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
منظورازسحنرانی سرداران هرروز برای چی هست برای محبوبیت؟ برای شناخت مردم ازااینها ویا کشوررا دردست دارند وکم کم میخواهند علنا بگویند ماهستیم داریم رئیس جمهور تعین میکنیم ماهستیم مهره اصلی را میچینیم و...............
آخرین اخبار