مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ۹۴ درصد از معلمان حق تدریس استان ساماندهی شده اند و مابقی معلمان هم به زودی ساماندهی خواهند شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حسنعلی اصغری مدیر کل آموزش و پرورش استان در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: نیرو‌های حق التدریس و نهضتی استان که از سال ۹۱ با آموزش و پرورش استان همکاری داشتند هزار و ۷۴ نفر شناسایی شدند و تا کنون هزار و یک نفر از این افراد تعیین تکلیف شده و مابقی تا پایان اردیبهشت ماه امسال جذب خواهند شد.

وی اعلام کرد: در سال تحصیلی جدید هیچ معلم حق التدریس در مدارس استان وجود ندارد و تنها ۲۱۶ معلم خرید خدمت با ما همکاری می‌کنند که هیچ گونه تعهد استخدامی برای این افراد نداریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: آموزش و پرورش قزوین با داشتن ۱۷ هزار و ۳۰۰ معلم، بالاترین نقش تربیتی را در جامعه ایفا می‌کند و با دارا بودن ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی، سرمایه‌های انسانی ارزشمندی را باید برای آینده کشور تربیت می‌کند.

اصغری با اشاره به فعالیت‌های کاربردی شورای آموزش و پرورش استان گفت: در بهمن ماه ۳ هزار متر مربع از فضا‌هایی که قابلیت تغییر کاربری و ارزش افزوده داشت به سوی فعالیت جاری سازی پیش بردیم.

وی در ادامه گفت: همه برنامه‌های آموزش و پرورش استان بر اساس اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین و در راستای تحقق ساحت‌های ۶ گانه استوار است.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان؛ زیربنایی‌ترین رویکرد سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت بر اساس ساحت‌های ۶ گانه است و ما نیاز به آموزش و پرورش تمام ساحتی داریم، چون این نوع تعلیم و تربیت انسان تمام ساحتی تربیت می‌کند.

اصغری اضافه کرد: همه شاخص‌های ارزیابی در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی با ملاک سند تحول بنیادین سنجیده می‌شود.

وی همچنین گفت: آزمون پایانی همه پایه‌ها به جز پایه نهم و دوازدهم غیر حضوری برگزار خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: ممکن است زمان برگزاری آزمون پایه نهم و دوازدهم تغییر کند، اما حتما به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: آموزش و پرورش بزرگترین و مهم‌ترین مجموعه استان از حیث نیروی انسانی و اثر گذاری ست و تامین نیاز‌های معیشتی این قشر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حبیبی ادامه داد: برای ارتقای سطح معیشتی این قشر، اقدامات خوبی برای افزایش حقوق فرهنگیان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: نظام رتبه بندی فرهنگیان هم در دستور کار است و در مراحل نهایی خود به سر می‌برد و در افزایش حقوق آن‌ها نیز بسیار موثر است و تا حدودی مشکلات آن‌ها را مرتفع می‌کند.

معاون استاندار گفت: مسیر پیشرفت و راه نجات هر جامعه‌ای از آموزش و پرورش است و این نهاد هیچ دغدغه‌ای جز آموزش و پرورش نباید داشته باشد.

به گفته حبیبی؛ در شورای آموزش و پرورش استان کمیته‌های تخصصی مختلفی راه اندازی کردیم که به طور مثال در کمیته عمرانی آن تدبیری شد تا برای املاکی که آموزش و پرورش دارد ارزش افزوده ایجاد کند تا مشکلات مالی این دستگاه مرتفع شود.

وی افزود: طرح هر دانش آموز یک مهارت را آموزش و پروش پیگیری کرده و هر دانش اموز باید یک مهارت را فرا بگیرد.

معاون استاندار اذعان کرد: ارتباطی که آموزش و پرورش با سازمان فنی و حرفه‌ای، صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان برقرار کرده در توانمند سازی و مهارت آموزی دانش آموزان موثر است.

حبیبی با اشاره به آموزش مجازی در شرایط کرونایی گفت: بستر این نوع آموزش ظرف مدت کوتاهی در استان فراهم شد و با کمک خیرین و دستگاه‌ها مشکل نبود امکانات آموزشی برای دانش اموزان نیازمند تا حدودی مرتفع شده است.

وی همچنین گفت: برای حفظ کرامت معلمان و جلوگیری از ازدحام و شلوغی، فرهنگیان برای انجام واکسینا سیون کرونا به درمانگاه فرهنگیان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار