با آماده شدن آرایه برنامه های انتخاباتی نامزدها، رسانه ملی آرایش انتخاباتی گرفت.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز چهارشنبه  ۲۹ ارديبهشت، بزرگ‌ترین استودیوی جام جم  استودیوی شماره ۱۲ برای برنامه شبکه سه و استودیوی شماره ۱۳ برای برنامه شبکه یک و استودیوی شماره ۱۴ برای برنامه شبکه چهار، پس از پشت سر گذاشتن مراحل فنی و ساخت آرایه آماده بهره‌برداری شده‌اند.

اقداماتی مانند تعویض و تغییر نور استودیوها، ایجاد زیرساخت برای ۱۴۰ خط نور، تعویض میکسر صدا و اقدامات فنی برای استفاده چندین دوربین و بازسازی شبکه حرکتی و تلسکوپی پروژکتورها و نصب پروژکتورهای جدید LED ازجمله اقدامات مرکز تولید و فنی سیما برای تجهیز استودیوها بوده است.

برنامه‌های رسانه ملی کلید شورآفرینی در انتخابات

علی طلوعی، رئیس مرکز تحقیقات سازمان با حضور در استودیوهای مربوط به انتخابات گفت: با نزدیک شدن به انتخابات، برنامه‌های تلویزیون فضای انتخاباتی می‌گیرند و مخاطب کم‌کم وارد این عرصه می‌شود.

وی افزود: ما بر اساس نگاهی که مردم به انتخابات دارند، آمار و اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنیم و داده‌هایمان متأثر از نگاه مخاطبان است که این نگاه می‌تواند تحت‌تأثیر مناظره‌ها و برنامه‌های ویژه رادیو و تلویزیون باشد.

رئیس مرکز تحقیقات با اشاره به تأثیر مناظره‌ها و برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری در شورآفرینی و گرم شدن فضای انتخابات گفت: بالاترین آمار مخاطبان در برنامه‌های انتخاباتی مربوط به مناظره‌هاست که به لحاظ میزان بیننده همواره فاصله معناداری با پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در زمان خود داشته‌اند.

طلوعی تصریح کرد: در آخرین انتخابات ریاست جمهوری با استقبال 64 درصدی از مناظره‌ها روبرو بودیم که دربرش زمانی خود از پربیننده‌ترین برنامه روی آنتن سبقت ‌گرفته بود.

وی افزود: به نظر می‌آید در انتخابات 1400 نیز مناظره‌ها می‌توانند نگاه مخاطب را به خود جلب کنند و به صورت کلی امیدواریم با چینش متفاوت برنامه‌های مختلف و متنوع رسانه ملی در انتخابات امسال، مردم بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

طلوعی با اشاره به رعایت عدالت رسانه‌ای در رقابت انتخاباتی گفت: برنامه‌های قانونی می‌توانند شناخت بیشتری از نامزدهای انتخاباتی به مخاطب ارائه دهند، به طوری که در دوره‌های پیش، نامزدهایی با یک تا دو درصد شناخت در میان مردم پس از برنامه‌های داغ تلویزیونی تا بیشتر از 40 درصد نزد مردم شناخته شدند.

رئیس مرکز تحقیقات تصریح کرد: مخاطبان انتظار دارند مناظره‌ها تصویری از اخلاق را به آن‌ها عرضه کند و رعایت این نکته در مقبولیت نامزدها تأثیر به سزایی دارد.

وی در پایان با اشاره به تعداد نظرسنجی‌هایی که رسانه ملی برای انتخابات انجام می‌دهد، گفت: مرکز تحقیقات تاکنون 14 نظرسنجی انجام داده است و با ورود به فضای انتخاباتی در هفته دو نظرسنجی انجام می‌شود که این تعداد در هفته آخر انتخابات به نظرسنجی‌های روزانه تبدیل می‌شود. تجمیع این نظرسنجی‌ها نتایج نهایی نظرسنجی رسانه ملی را که همواره با کمترین ضریب خطا روبرو بوده، دربر می‌گیرد.
 
اهمیت به جزئیات در طراحی آرایه‌ها

طرح‌ آرایه برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در فروردین‌ماه به تایید رسید و اکنون با تلاش طراحان وعوامل مرکز تولید و فنی سیما نصب آرایه‌ها به پایان رسیده است.

 عبدالعباس برغشی، رئیس کمیته طراحان صحنه برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری گفت: طرح آرایه‌ها، ماحصل نظر کمیته طراحی آرایه بوده که در انتخاب آن زیبایی‌شناسی، مخاطب شناسی و هویت بصری ایرانی، اسلامی لحاظ شده است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه در بیشتر آرایه‌ها، رنگ آبی کمرنگ و کرم غالب است و این انتخاب برگرفته از هویت ایرانی و برای آرامش بخشی است، گفت: رنگ آبی کم‌رنگ از نظر حرفه‌ای، عمق میدان و گستردگی فضای آرایه را نزد مخاطب به وجود می‌آورد و صحنه را چشم‌نوازتر می‌کند.

زهره گوهرشادی، یکی از طراحان آرایه‌های برنامه‌های انتخاباتی نیز استفاده از رنگ آبی کم‌‌رنگ در اکثر آرایه‌ها را با توجه به کارکرد این رنگ موثر دانست و افزود: این رنگ هم عمق میدان بیشتری ایجاد می‌کند و هم برای مخاطب و مصاحبه شونده، آرامش به وجود می‌آورد.

رسانه ملی وارد فضای انتخابات شد/ بزرگ ترین استودیوی جام جم میزبان مناظره ها

رسانه ملی وارد فضای انتخابات شد/ بزرگ ترین استودیوی جام جم میزبان مناظره ها

رسانه ملی وارد فضای انتخابات شد/ بزرگ ترین استودیوی جام جم میزبان مناظره ها

رسانه ملی وارد فضای انتخابات شد/ بزرگ ترین استودیوی جام جم میزبان مناظره ها

رسانه ملی وارد فضای انتخابات شد/ بزرگ ترین استودیوی جام جم میزبان مناظره ها

رسانه ملی وارد فضای انتخابات شد/ بزرگ ترین استودیوی جام جم میزبان مناظره ها

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
رسانه ملی چند ماهه که وارد فضای انتخاباتی شده!با پخش تیزر نغمه و ایران من که بعدا میفهمین مال کدوم کاندیداست!!!البته میدونم نظرم رو به نمایش نمیذارین وظیفم بود بگم
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
رسانه خصوصی ولایی دو ماهه که پیشواز رفته کاندیش رو هم به مردم تحمیل کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنده یک انتقاد به صدا و سیما دارم اینکه رسانه ملی باید بیطرف باشد در حالیکه آقای مرتضی حیدری مجری مناظرات انتخاباتی در سال ۹۶. مجری میتینگ‌های. تبلیغاتی حسن روحانی
بود. خواهشاً برای انتخابات. امسال. شخص دیگری را بعنوان مجری انتخاب کنید قحط الرجال که نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
دکتر محمود احمدی نژاد یاور مظلومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
عالیه . من فردا صبح برم 20 تا پاکت تخمه بخرم .
Luxembourg
ناشناس
۰۰:۱۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
مردموووو چی فرض کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
مگه نفرات نهایی انتخاب شدن؟