مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارق تجهیزات مخابراتی

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از شناسایی و دستگیری سارق باطری وتجهیزات مخابراتی با ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ" احمد ثمره حسینی بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت باطری وتجهیزات مخابراتی در شهرستان زابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او  تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی سارق ۳۳ ساله را شناسایی و پس از هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی ضربتی  وی را درمخفیگاهش دستگیر و در بازجویی‌های به عمل آمده به ۵ فقره سرقت باطری وتجهیزات مخابراتی از جمله ۸  عددباطری دکل‌های مخابراتی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان اعتراف کرد.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان زابل، صحنه‌های سرقت بازسازی و متهم به همراه پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

توقیف هزار و ۶۸۰ قطعه مرغ زنده قاچاق و بدون مجوز بهداشتی

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان گفت: با هوشیاری مأموران پلیس خودروی حامل هزار و ۶۸۰ قطعه مرغ زنده قاچاق و بدون مجوز بهداشتی توقیف شد.

 سرهنگ"محمود سعادتی"درباره این خبر اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی شهید غفاری این شهرستان هنگام کنترل محور "زاهدان به خاش "به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این کامیون یک هزار و ۶۸۲ قطعه مرغ زنده قاچاق و بدون مجوز بهداشتی بالغ بر یک میلیارد ریال کشف کردند.

سرهنگ سعادتی با تأکید بر توجه نیروی انتظامی به سلامت عمومی افزود: مرغ‌های مکشوفه تحویل اداره دامپزشکی شهرستان و در این رابطه پرونده‌ای تشکیل و فرد متخلف برای طی مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان به تشدید فعالیت‌های پلیس در امر مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و ابراز داشت:با برنامه ریزی دقیق و بستن گلوگاه‌ها از ورود کالای قاچاق به شهرستان زاهدان جلوگیری و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

دستگیری سارقان سیم برق با ۱۰ فقره در مهرستان

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان از دستگیری ۲ سارق سیم و کابل‌های برق با ۱۰ فقره سرقت در شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمد سرگزی اظهار داشت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد سیم و کابل برق در بخش مرکزی و حاشیه شهرستان مهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او  افزود: ماموران پلیس با تلاش شبانه روزی و با اشراف اطلاعاتی  دو نفر از سارقان سابقه دار و حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری آن‌ها شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان کشف بیش از ۱۶۰ متر سیم برق مسروقه ر بازرسی از مخفیگاه سارقان تصریح کرد: در بازجویی‌های به عمل آمده توسط ماموران، سارقان به ۱۰ فقره سرقت کابل‌های برق در محدوده شهر مهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان بیان داشت: در این راستا یک مالخر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

او با اشاره به اینکه سرقت سیم‌های برق ضربه و خسارات جبران ناپذیری را به زیر ساخت‌ها و اموال عمومی وارد می‌کنند ازشهروندان خواست: در صورت مشاهده افراد، خودرو یا موتورسیکلت‌های مشکوک اطراف ستون‌های انتقال برق سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق دوربین‌های مداربسته در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از شناسایی و دستگیری سارق دوربین‌های مداربسته با ۵ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمدثمره حسینی" اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت دوربین‌های مداربسته  در سطح شهرستان زابل، بررسی موضوع در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: ماموارن پلیس با انجام کار‌های اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، سرانجام متهم را شناسایی کرده و وی را در  حین سرقت دوربین منزلی درخیابان هامون دستگیر کردند..

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: متهم ۲۳ ساله پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات پلیس به ۵ فقره سرقت دوربین مداربسته  در سطح شهرستان اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل در پایان با اشاره به اینکه برای حفظ و ارتقاء امنیت و مقابله با سارقان همکاری مردم با پلیس امری الزامی است از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشکوک خودرو‌ها و افراد ناشناس خصوصاً در ساعات پایانی شب، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند­­­­­.

کشف کالا‌های قاچاق در محور "نیکشهر- چابهار"

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار ازکشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در بازرسی از ۴ دستگاه خودرو خبر داد.

سرهنگ "حمید نوری گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۰ در حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور "نیکشهر- چابهار" به ۳ دستگاه خودروی سواری و یک دستگاه وانت بار مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها بیش از ۱۶ دستگاه دوچرخه، ۴ دستگاه کولر گازی و تعداد ۴۸ حلقه لاستیک خودرو، و تعداد قابل توجهی انواع پارچه، ابزار، تجهیزات فنی، لوازم یدکی خودرو و موتورسیکلت که همگی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل بودند کشف شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار افزود: ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده بر اساس نظر کارشناسان اداره گمرک حدود ۵ میلیارد ریال برآورد شده که در این رابطه  ۶ فرد متخلف نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ نوری خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است و بر اساس وظایف ذاتی رزمندگان یگان‌های تکاوری با پدیده قاچاق برخورد قانونی خواهند کرد.

سارق سیم‌های برق منازل مسکونی "چابهار" به دام افتاد

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارقی خبر داد که به صورت حرفه‌ای اقدام به سرقت سیم‌های برق منازل مسکونی این شهرستان می‌کرد.

سرهنگ "علی قریب زاده اظهار داشت: ماموران گشت کلانتری ۱۱ شهرستان چابهار در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در خیابان هاشم زهی این شهر، به یک نفر که در حال قطع کردن سیم‌های برق منزلی بود مشکوک شدند.

او گفت: متهم ۲۸ ساله با مشاهده مأموران با یک دستگاه موتور سیکلت فاقد پلاک قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان چابهارافزود: متهم که پس از انتقال به پاسگاه چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۵  فقره سرقت سیم‌های برق منازل مسکونی در سطح شهرستان چابهار اعتراف کرد.

سرهنگ قریب زاده با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۸ سارق در طرح ارتقاء امنیت پلیس "ایرانشهر"

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری ۸ سارق با ۲۱ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا  اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و افزایش احساس امنیت در بین شهروندان با تلاش شبانه روزی خود ۸ سارق حرفه‌ای را  دستگیر کردند.

او افزود: در راستای این طرح و در بازرسی از مخفیگاه سارقان ضمن کشف یک دستگاه خودرو و ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه بیش از ۶۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه دیگر نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: متهمان دستگیر شده پس از انتقال به پلیس آگاهی شهرستان به ۲۱ فقره سرقت، شامل یک فقره سرقت خودرو، ۴ فقره سرقت موتورسیکلت، ۷ فقره سرقت اموال داخل خودرو و قطعات خودرو، ۳ فقره سرقت منزل و ۷ فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ کیخا خاطرنشان کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و مجرمان و مخلان نظم و امنیت بدانند فرزندان ملت در نیروی انتظامی از عزمی راسخ در برخورد با آنان برخوردارند و اجازه هنجار شکنی را به آنان نخواهند داد.

او  از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در خصوص فعالیت سارقان با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار