بسته اخبار حوادث ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰؛

سارق ایستگاه خط گاز زاهدان به دام افتاد/دستگیری عاملان قتل جوان مهرستانی

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سارق ایستگاه خط گاز زاهدان به دام افتاد

باتلاش مأموران انتظامی زاهدان سارق آهن آلات ایستگاه خط گازشهرستان دستگیرو یک خودروی سرقتی و تعدادی اقلام مسروقه کشف شد.

سرهنگ محمود سعادتی  اظهار داشت: با اعلام خبری مبنی برسرقت آهن آلات ایستگاه خط گاز زاهدان، مأموران انتظامی بلافاصله برای بررسی موضوع اعزام شدند.

او  افزود: مأموران انتظامی پاسگاه انتظامی قطارخنجک با حضور در محل متوجه شدند تعدادی از نرده‌های آهنی ایستگاه به سرقت رفته که با بررسی بیشتر اطراف به یک دستگاه خودروی مزدای سبزرنگ فاقد پلاک که درنزدیکی محل مذکورپارک شده بود مشکوک شدند.

راننده مزدا با مشاهده پلیس به سرعت اقدام به فرار نمود که مأموران با فرمان ایست به وی هشدار داده و وقتی با بی توجهی راننده مواجه شدند با رعایت کامل قانون بکارگیری سلاح با شلیک به سمت چرخ‌های خودرو آن را متوقف و او را بلافاصله دستگیر کردند.

سرهنگ سعادتی ابراز داشت: در بررسی‌های اولیه مشخص شده که خودروی مذکور سرقتی بوده و حدود یک هفته قبل از یک انبار لوازم ساختمانی در زاهدان به همراه اقلامی دیگر به سرقت رفته است.

او ادامه داد: در بازرسی از خودرو، اقلامی شامل ۳ دستگاه کارتخوان، یک عدد کپسول هوا، یک عدد کپسول گاز ۱۱ کیلویی، ابزار برش آهن آلات، قیچی بزرگ، یک فقره دسته چک و سایر ابزار آلات که همگی سرقتی بودندکشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد بیان کرد: تلاش برای شناسایی و دستگیری همدستان احتمالی این سارق و کشف سایر اموال مسروقه و تحویل آن به مالباختگان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان در پایان گفت: پلیس خدمتگزار مردم است و برای برقرای نظم و امنیت به صورت شبانه روزی تلاش می‌کند و شهروندان عزیزمی توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ نیروی انتظامی را در این امرمهم یاری رسانند.

دستگیری عاملان قتل جوان مهرستانی / اعتراف برادر و پسر عموی مقتول به این جنایت

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  از دستگیری قاتلان جوان ۲۲ ساله مهرستانی در کمتر از ۲۴ ساعت خبر داد.

سردار "احمد طاهری اظهار داشت: در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال جاری در پی اعلام قتل مسلحانه جوانی ۲۲ ساله در یک واحد مرغداری در شهرستان مهرستان، بررسی موضوع در دستورکار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او افزود:در بررسی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد مقتول بهمراه برادر ۲۷ ساله و پسر عموی ۲۶ ساله خود نگهبان مرغداری مذکور بوده اند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در این رابطه مأمورن طی تحقیقات خود از پسر عمو و برادر قاتل با اظهارات ضد و نقیض آن‌ها رو برو و به آن‌ها مظنون شدند.

سردار طاهری در ادامه بیان داشت: در نهایت طی هماهنگی قضائی برادر و پسر عموی مقتول به عنوان تنها مظنونان پرونده دستگیر و در بازرسی از اتاق نگهبانی مرغداری، یک قبضه کلت کمری که بوسیله آن این جوان را به قتل رسانده بودند کشف شد.

این مقام ارشد انتظاتمی در ادامه اظهار داشت: متهمان دستگیر شده که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند در ادامه تحقیقات پلیس به جنایت ارتکابی خود اعتراف کردند.

او خاطر نشان کرد تحقیقات تکمیلی از متهمان برای روشن شدن انگیزه اصلی آن‌ها از این جنایت ادامه دارد.

پلمب ۶ منزل فروش مواد مخدر صنعتی وسنتی در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل ازشناسایی وپلمب شش منزل فروش مواد مخدر صنعتی وسنتی دراین شهرستان خبرداد.

 سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: ماموارن پلیس مبارزه با مواد مخدر درپی اقدامات پلیسی واطلاعاتی ۶ منزل مسکونی درمحله معصوم آباد، وحسین آباد شهرستان زابل را که محل تجمع معتادان و فروش مواد مخدر بودراشناسایی و انهدام وپلمب آن‌ها را دردستور کارقراردادند.

او  افزود:روز گذشته ماموران پس ازهماهنگی قضائی دریک عملیات ضربتی وارد عمل شده واین ۶ منزل راپلمب کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به تخریب یک پاتوق مواد مخدر از صدور اخطارپلمپ برای ۲ واحدمسکونی دیگر خبرداد.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان ضمن تشکر از شهروندان در ارائه اطلاعات خبری به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گفت: همسایگان این منازل مسکونی که از رفت و آمد معتادان پرخطر و افراد شرور به خانه‌های مذکور احساس ناامنی می‌کردند پس از پلمب این ساختمان‌ها رضایت خود را از دستگاه قضائی و نیروی انتظامی اعلام کرده و خواستار برخورد جدی با عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر شدند.

پلمب ۳ واحد صنفی متخلف در ایرانشهر

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از پلمب ۳ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ" حسن کیخا گفت: با هدف پیشگیری از تخلفات و جرایم صنفی و صیانت از امنیت اخلاقی جامعه اصناف، طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی متخلف در سطح شهرستان ایرانشهر در روز گذشته به اجرا گذاشته شد.

او  با بیان اینکه مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان از ۳۸ واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس بازدید کردند، افزود: ماموران در این بازدید سه واحد متخلف را پلمب و به بیش از ۱۰ واحد صنفی در خصوص رعایت شئونات اسلامی، رعایت ساعت کار، نصب دوربین مدار بسته و تجهیزات الکترونیکی و فنی، ضوابط انتظامی و رعایت اصول حفاظتی تذکر دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی و اخلاقی در صنوف به منظور ایجاد فضایی امن برای شهروندان و برخورد با صنوف متخلف صورت می‌گیرد و در این راستا مجموعه انتظامی شهرستان ایرانشهر با تمام توان در خدمت شهروندان می‌باشد.

سرهنگ کیخا در پایان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

کشف اقلام خوراکی قاچاق در زاهدان

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمارازکشف کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بازرسی از ۴ دستگاه خودرو خبر داد.

سرهنگ "حمید نوری بیان داشت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۰ قرارگاه عمار سیستان و بلوچستان در حین گشت زنی در محور "نیکشهر- چابهار" چهاردستگاه خودروی سواری که حامل ۹ دستگاه اسپیلت، ۴۸ کیسه برنج پاکستانی، مقادیر قابل توجه منسوجات پارچه، قیچی آهنبر، پمپ آب، سوئیچ پمپ آب، پیستوله رنگ پاشی، عینک جوشکاری، لامپ LED کنترل دارکه فاقد هرگونه مجوز حمل بودند را متوقف کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار افزود: ارزش این محموله بر اساس نظر کارشناسان اداره گمرک ۲ میلیارد و ۵۰۰ ریال برآورد شده که در این رابطه ضمن توقیف ۴ دستگاه خودرو توقیف، چهار متخلف نیز شناسایی و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ نوری خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است و بر اساس وظایف ذاتی رزمندگان یگان‌های تکاوری با پدیده قاچاق برخورد قانونی خواهند نمود.

دستگیری سارق سیم برق با ۹ فقره سرقت در "زهک"

فرمانده انتظامی شهرستان زهک از دستگیری سارق حرف‌های سیم برق با ۹ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "آیت الله قره گوزلو"اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم‌های برق در سطح شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان زهک افزود: ماموران در این رابطه تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات پلیسی و تخصصی موفق به شناسایی یک سارق سابقه دار شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این سارق با هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شده، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارق مقدار ۲۵۰ متر سیم مسی مسروقه کشف شد.

سرهنگ قره گوزلو خاطر نشان کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری صراحتا به ۹ فقره سرقت سیم‌های برق در سطح شهرستان زهک اعتراف کرد.

او در پایان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی با بیان اینکه سرقت‌های سیم برق خسارات جبران ناپذیری به زیر ساخت‌ها و اموال عمومی وارد می‌کند از شهروندان خواست در صورت مشاهده مورد مشکوک به پلیس اطلاع دهند

کشف گازوئیل قاچاق درمحور"ایرانشهر-نیکشهر"

با تلاش مأموران یگان امداد شهرستان نیکشهر ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق قبل از رسیدن به مقصد کشف شد.

سرهنگ"محمود رضا صادقی بیان داشت: مأموران یگان امداد شهرستان نیکشهر در راستای اجرای طرح پیشگیری از قاچاق منابع ملی در هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی "ایرانشهر به نیکشهر" به یک دستگاه کامیون ولوو مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  افزود: در بازرسی از این کامیون مقدار ۱۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد.

سرهنگ صادقی با اشاره به توقیف این کامیون گفت: در این رابطه یک فرد متخلف شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با پدیده شوم قاچاق کالا، سوخت و سرمایه‌های ملی خاطر نشان کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

کشف سرقت‌های منازل "چابهار" در پی دستگیری سارق ۳۲ ساله

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف ۵ فقره سرقت منزل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "علی قریب زاده اظهار داشت: مأموران گشت کلانتری ۱۴ شهرستان چابهار روز گذشته هنگام گشت زنی در محدوده خیابان رسالت این شهر، به فردی که در حال بالا رفتن از دیوار منزلی بود، مشکوک شدند.

او  افزود: متهم ۳۲ ساله با مشاهده مأموران، قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۵ فقره سرقت منزل دیگر در سطح شهرستان چابهار اعتراف کرد.

سرهنگ قریب زاده در پایان با اشاره به اینکه که متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با شماره ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند

۲ سارق مسلح تحت تعقیب سال ۹۸ در چنگال قانون گرفتار شدند

۲ سارق مسلح موتورسیکلت و تحت تعقیب در شهرستان سراوان طی عملیات ضربتی پلیس در چنگال قانون گرفتار شدند.

سرهنگ "داریوش سرگلزایی" فرمانده انتظامی شهرستان سراوان با بیان این مطلب بیان داشت: در پی چندین مورد سرقت مسلحانه موتورسیکلت درسطح شهرستان سراوان و متواری شدن سارقان آن، شناسایی و دستگیری مجرمان آن در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: در تحقیقات به عمل آمده از سرقت‌های صورت گرفته مشخص شد، سارقان با استفاده از سلاح کلت کمری و تهدید مالکین موتورسیکلت ها، به زور اقدام به سرقت موتورسیکلت‌ها شهروندان می‌کردند، لذا پرونده به صورت ویژه تحت پیگیرد قضایی و انتظامی ماموران پلیس شهرستان سراوان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان ادامه داد: روز گذشته پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی موفق شد مخفیگاه ۲ سارق مورد نظر را که دارای سوابق مجرمانه متعدد ازجمله آزار و اذیت شهروندان و سرقت مسلحانه چندین دستگاه موتورسیکلت را در پرونده خود داشتند و همچنین از سال ۹۸ تحت تعقیب دستگاه قضایی و پلیس بودند، شناسایی و در یک اقدام ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: سارقان دستگیر شده در بازجویی صورت گرفته و مواجهه حضوری با مالباختگان در پلیس آگاهی به اعمال مجرمانه خود از جمله سرقت چندین دستگاه موتورسیکلت اعتراف که تحقیقات برای کشف سلاح بکار رفته در سرقت‌ها همچنان ادامه دارد

توقیف ۱۰ دستگاه خودرو متخلف به دلیل حرکات نمایشی خطر ساز شبانه

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از تشدید برخورد با خودرو سواران متخلف و مخلین نظم و امنیت که با حرکات نمایشی خطر ساز در معابر عمومی باعث سلب آسایش مردم شده بودند، خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی، از تشدید برخورد با رانندگان خودرو‌ها و موتورسوارانی خبر داد که با حرکات نمایشی و مارپیچ، تک چرخ زدن و ایجاد صدای ناهنجار سبب ایجاد مزاحمت برای شهروندان خاش می‌شوند.

او افزود: مدتی است که رانندگانی متخلف در سه راهی، ولی آباد با حرکات نمایشی خطرناک و حادثه ساز و همچنین ایجاد ترافیک در محور اصلی باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان شهرستان خاش شده اند، که با هماهنگی دستگاه قضایی رانندگان متخلف شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش ادامه داد: سرعت و سبقت‌های غیرمجاز، لایی کشیدن در سطح معابر شلوغ و... از جمله تخلفات این رانندگان متخلف است که به دفعات مرتکب آن شده است.

او  تصریح کرد: در راستای اجرای ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، در این شهرستان تا اکنون ۷ نفر شناسایی و ۱۰ دستگاه خودرو حکم توقیف ۲ تا ۶ ماه صادر گردید که در بازدید از خودرو‌های توقیف شده یک قبضه سلاح کلاش به همراه ۲ تیغه خشاب و ۴۱ تیر جنگی و یک قبضه سلاح کمرشکن تپانچه‌ای دست ساز کشف، که در این خصوص خودرو‌های توقیف شده جهت سیر مراحل قانونی روانه پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش با تأکید بر رعایت و احترام قوانین و مقررات توسط رانندگان، خاطر نشان کرد: پلیس با جدیت و قاطعانه با رانندگان متخلفی که با حرکات نمایشی و ... سبب ایجاد اخلال در نظم شهری و ایجاد مزاحمت برای شهروندان فراهم آورند برخورد می‌کند.

کشف انواع مواد غذایی احتکار شده از انباری در زاهدان

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از کشف یک انبار حاوی انواع مواد غذایی احتکار شده به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ"محمود سعادتی اظهار داشت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس شهرستان زاهدان با انجام اقدمات اطلاعاتی از احتکار انواع مواد غذایی در یکی از مناطق شهر زاهدان مطلع شدند.

او  عنوان کرد: ماموران انتظامی با هماهنگی اداره تعزیزات در بازرسی از این مکان موفق شدند ۲ تن انواع مواد غذایی را به صورت احتکار شده کشف و یک نفر را در این رابطه شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اقلام مشکوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم پلیس به عنوان حافظ امنیت و آرامش مردم مقابله با کالای قاچاق و احتکاری در شرایط فعلی جامعه و برخورد با محتکران و کالای قاچاق و احتکار شده است که مشارکت حداکثری شهروندان و در جریان قرار دادن پلیس از هرگونه فعالیت مخرب در این زمینه می‌تواند کمک شایانی در رشد و شکوفایی اقتصادی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار