معاون فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان از دوگانه سوز شدن رایگان ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی عمومی استان اصفهان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: ثبت‌نام برای اجرای این طرح همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ساسان تیموری معاون فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی بصورت رایگان در استان اصفهان از یک سال گذشته آغاز شد و تاکنون حدود ۱۰ هزار خودروی عمومی شامل تاکسی و وانت‌بار بنزین سوز در آن ثبت‌نام کردند.

او با بیان اینکه تاکسی‌های اینترنتی نیز می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند، اظهار کرد: آن‌ها پس از ثبت نام در سامانه و تایید شدن به کارگاه‌های مربوطه معرفی می‌شوند.

تیموری با اشاره به اینکه در این طرح بسته به نوع خودرو بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان هزینه دوگانه سوز شدن می‌شود، اظهار کرد: برای خودرو‌های عمومی تاکسی و وانت این هزینه رایگان است و برای تاکسی‌های اینترنتی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد هزینه اخذ می‌شود.

او با بیان اینکه اصفهان در اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی بصورت رایگان رتبه دوم کشور را دارد، خاطرنشان کرد: دوگانه سوز کردن خودرو‌های ثبت نام شده در ۲۶ کارگاه در سطح استان انجام می‌شود که بیشترین این کارگاه‌ها در شهر اصفهان با پنج واحد است.

به گفته او تا کنون بیشترین استقبال از اجرای این طرح از سوی مالکان وانت‌بار‌ها صورت گرفته است، زیرا بخشی از تاکسی‌ها بصورت کارخانه‌ای دوگانه سوز هستند.

معاون فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان، مهمترین مزایای اجرای این طرح را کاهش مصرف بنزین، آلودگی محیط زیست و هزینه سوخت عنوان و اضافه کرد: زیرساخت‌های لازم در استان برای استفاده از سوخت پاک سی ان جی فراهم و ۱۶۴ جایگاه عرضه این سوخت فعال است.

او از رسانه‌ها خواست تا درباره اجرای این طرح و مزایای آن اطلاع رسانی بیشتری به مردم داشته باشند و افزود: متقاضیان ثبت نام در طرح دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی می‌توانند به سامانه اینترنتی gcr.niopdc.ir مراجعه کنند.

طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودرو‌های عمومی شامل ون، تاکسی و وانت‌بار‌ها از سال گذشته آغاز شد. در ادامه این طرح قرار است خودرو‌های مسافربر شخصی با استفاده از یارانه دولتی دوگانه‌سوز شوند و فقط ۲۵ درصد از هزینه تبدیل خودرو‌ها از سوی مالکان پرداخت می‌شود.

اعتبار مورد نیاز برای این‌کار از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع تامین خواهد شد که علاوه بر کمک به اقتصاد ملی، کاهش آلودگی زیست محیطی و همچنین افزایش فرصت صادرات را فراهم می‌کند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار