رضا خواه گفت: معتقد هستیم ساز و کاری که اکنون در شورای رقابت برای قیمت خودرو مطرح است، باید تغییر کند.

به گزارش خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی  رضا خواه عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با اشاره به اینکه هم اکنون جلسه شورای رقابت برای نهایی کردن قیمت خودرو در حال برگزاری است، گفت: شورای رقابت باید برای این افزایش قیمت کاملا محتاطانه عمل کند و سپس اقدام به افزایش قیمت کند. 

او با تاکید بر اینکه در جلسات شورای رقابت مخالف افزایش قیمت خودرو بوده‌ایم، بیان کرد: در جلسات قبلی، بحث افزایش قیمت را داشتیم اما سناریوهایی که برای افزایش قیمت چیده شد، اشتباه بود و به همین دلیل قیمتی افزایش نیافت. در سیستم بانک مرکزی، سبد خودرو در نظر گرفته شده و در آن افزایش تورم نیز در نظر گرفته می‌شود. 

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با اشاره به اینکه نرخ ارز کاهش یافته و حقوق و دستمزد افزایش داشته است، تشریح کرد: اگر ابتدای مهر را با اواخر اسفند در نظر بگیریم، متوجه نوسانات نرخ ارز می‌شویم، اما اکنون دولت می‌گوید نرخ ارز کاهش دارد و این معنا را نمی‌دهد که وقتی نرخ ارز کاهشی است، قیمت افزایش یابد. 

رضاخواه با تاکید بر اینکه نظام قیمت گذاری مورد قبول نیست و باید اصلاح شود، گفت: معتقد هستیم ساز و کاری که اکنون در شورای رقابت برای قیمت خودرو مطرح است باید تغییر کند. سیستم قیمت گذاری کنونی ضرری برای خودروساز و مصرف کننده ندارد و باید تغییر کند.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ساز و کار راه اندازی قیمت گذاری خودرو در بورس کالا، رانت را می‌تواند از بین ببرد؟، گفت: ساز و کار فعلی زیان انباشته خودروساز را افزایش داده است، در مقابل مصرف کننده هم راضی نبوده است. یکی از ساز و کارها این است که قیمت گذاری از شورای رقابت خارج و دست بازار سپرده شود. 

او بیان کرد: اینکه نهاده تولید را در بورس کالا عرضه می‌کنند اما کالا نهایی خارج از این سیستم قیمت گذاری می‌شود، غیر منطقی است و نهایتا به ضرر مصرف کننده تمام می‌شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
چون یک بخشی از نهاده تولید از سمت بورس تهیه میشه دلیل نمیشه که خروجی نهایی تولید هم در بورس عرضه بشود.
کجای دنیا این استدلال هست که شما داری ؟
کجای دنیا خودرو در بورس عرضه شده؟
اقتصاد و تولید کشور که برای آزمون و خطا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
من الان 60سال سن دارم بعلت نداشتن توان مالی نمی توانم از بازار آزاد خودرو بخرم اگر مسئولین عدالت داشتند می بایست اولویت را به کسانی می دادند که خانوادگی پلاکی به نامشان نبود خانوادهای زیادی هستند چند تا ماشین دارند ثبت نام می کنند فقط برای فروش و سود کلان در بازار آزاد اگر عدالت رعایت می شد نا رضایتی هم خیلی خیلی کمتر می شد ناراضی نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
امیرعباس
۱۶:۴۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
باید . باید . باید ... کی میخان دست از باید باید کردن بردارن . اسم شورای رقابت رو شورای رفاقت بزاریم بهتره . متاسفانه با تبانی و هماهنگی بین شرکت های خودرو سازی و اعضای شورای رفاقت هر جور که دلشون میخاد قیمت میذارن چیزی که اصلا احمیت نداره حقوق مصرف کننده است تا وقتی صنعت خودرو از انحصار درنیاد همینه چون حرص و تمع حریصان تمامی نداره ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا وقتی رسانه ها از سازمان صمت وشورای رقابت دعوت میکنند که راجب افزایش 9درصدی خودرو توضیح دهند چراقبول نمی کنند وحاضر به مصاحبه نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناراضی
۲۲:۲۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
خداوند را قسم می دهم به این شب قدر از سر عاملین افزایش قیمت خودرو نگذرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا انصاف بده تصمیم گیرندگان در حوزه خودرو را
آخرین اخبار