مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

انهدام یک باند قاچاق سوخت و کشف ۱۶۳ هزار لیتر فراورده نفتی در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  از انهدام یک باند قاچاق سوخت و کشف ۱۶۳ هزار لیتر سوخت قاچاق طی یک هفته گذشته عملیات ماموران انتظامی استان خبر داد.

سردار "احمد طاهری  اظهار داشت: در یک هفته گذشته طی عملیات تکاوران انتظامی استان سیستان و بلوچستان در طرح مبارزه با قاچاق سوخت که با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با جدیت در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد، پلیس استان موفق به کشف سوخت‌های قاچاق و خارج عرضه توزیع شدند.

او با اشاره به انهدام یک باند قاچاق تهیه و توزیع سوخت و فراورده‌های نفتی، افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، با شناسایی متخلفان و در بازرسی از ۱۲ دستگاه تریلی سوخت کش و اتوبوس دارای باک اضافی، ۱۶۳ هزار و ۳۲۵ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع از نوع گازوئیل، بنزین و نفت سفید را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه این مقدار سوخت کشف شده در شهرستان‌های زاهدان، سیب سوران بوده است عنوان کرد: در این رابطه ۶ دستگاه اتوبوس و ۶ دستگاه تریلی سوخت کش توقیف و ۱۶ فرد متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده در جهت مبارزه با قاچاقچیان سوخت، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت عمومی است و پلیس با تمام توان و اقتداربا افرادی که بخواهند منابع و منافع ملی را به تاراج ببرند قاطعانه برخورد می‌کند.

دستگیری عامل قتل یکی از سران طوایف شهرستان دلگان

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان دلگان عامل قتل یکی از سران طوایف این شهرستان که در یک نزاع طایفه‌ای به قتل رسیده بود دستگیر شد.

سردار "احمد طاهری " فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  اظهارداشت: در مهر ماه سال ۹۹ و در پی قتل یکی از سران طوایف شهرستان دلگان، طی یک نزاع طایفه‌ای در یکی از روستا‌های آن شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان دلگان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در صحنه و انجام تحقیقات میدانی عامل اصلی وقوع این قتل و همدستانش را شناسایی و مشخص شد متهمان بلافاصله پس از ارتکاب جرم از مرز‌های شرقی کشور گریخته اند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده که درصدد دستگیری عاملان این جنایت بودند با اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی مبنی ورود مجدد متهم اصلی پرونده به کشور و ترددش در سطح شهرستان دلگان دست یافته و تحقیقات خود را برای شناسایی مخفیگاه او آغاز کردند.

سردار طاهری بیان داشت: در نهایت در نتیجه تلاش شبانه روزی و تحقیقات تخصصی پلیس مخفیگاه قاتل در یکی از محلات شهرستان شناسایی و متهم در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه پس از ۷ ماه فرار، داخل مخفیگاهش دستگیر شد.

او  با اشاره به کشف یک قبضه سلاح جنگی در بازرسی از مخفیگاه قاتل خاطر نشان کرد: متهم پس از اعتراف به جنایت ارتکابی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به تلاش برای دستگیری دیگر همدستان قاتل تاکید کرد: نیروی انتظامی با اشراف کامل اطلاعاتی اجازه نخواهد داد که قانون شکنان و مخلان امنیت عمومی، نظم جامعه را به هم زنند و با هر گونه اخلال در آرامش و امنیت عمومی به شدت بر خورد خواهد شد.

کشف یک تن ماهی قاچاق در "دشتیاری"

فرمانده انتظامی شهرستان "دشتیاری" از کشف یک تن ماهی قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ"غلامرضا صیاد اربابی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا، مأموران پلیس آگاهی این شهرستان در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون ایسوزو مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او  افزود: مأموران در بازرسی دقیق از این خودرو بیش از یک تن ماهی قاچاق که فاقد هر گونه مجوز بهداشتی و حمل بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف قریب به ۴۰۰ هزار قلم دارو و کالای قاچاق توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی

فرمانده انتظامی استان از کشف قریب به ۴۰۰ هزار قلم دارو و کالای قاچاق غیر مجاز طی عملیاتی توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.

سردار "احمد طاهری  اظهار داشت: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان وبلوچستان در راستای طرح برخورد با متخلفان اقتصادی و مقابله با قاچاق کالا و ارز طی عملیاتی موفق به توقیف ۴ دستگاه خودروی سنگین در یکی از محور‌های مواصلاتی به شهر " زهدان" شدند.

او  افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در بازرسی از ۴ دستگاه خودروی متوقف شده، تعداد ۹۵۰ جفت کفش مستعمل، ۳۹۳ هزار و ۳۰۰ قلم انواع دارو وتعداد ۱۴ راس گوسفند را به صورت غیر مجاز و قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به ارزش ۷ میلیارد ریالی کالا‌های کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک تصریح کرد: در این رابطه ۵ متخلف اقتصادی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار طاهری در پایان خاطر نشان کرد: سال ۱۴۰۰ که بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به نام سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدائی ها" نام گذاری شده است، پلیس استان سیستان و بلوچستان به منظور حمایت از تولید داخلی با هر گونه قاچاق کالا و ارز به طور جد برخورد می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار