حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت:بر اساس سنت خدا قدس شریف بر رژیم صهیونیستی غالب و پیروز خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب،نماینده ولی فقیه در حج و زیارت روز سه شنبه در دومین کنگره بین المللی قدس شریف در قم  گفت: دفاع از مظلوم از سنت‌های قطعی خداوند است و بر همین اساس ملت مظلوم قدس شریف بر رژیم غاصب صهیونیست، غالب و پیروز خواهد شد.

او افزود: همیشه تاریخ و در اقوام مختلف و عقاید گوناگون تجاوز به حقوق دیگران ظلم به حساب آمده و ظالم نکوهش و مظلوم مورد حمایت قرار گرفته است.

نواب اظهار کرد: این مسئله میثاق جامعه جهانی و اعلامیه جهانی حقوق بشر است هرچند این اعلامیه به کف حقوق انسان‌ها پرداخته است، ولی قدرت‌های بزرگ این حداقل‌ها را نیز رعایت نمی‌کنند و آن را جهت پیشبرد اهداف ظالمانه خود به عنوان دستاویز به کار می‌گیرند.

او ادامه داد: ظلم و ستم است که از آغاز تاریخ، بشر با آن رو برو بوده است و مانع بزرگی در عبودیت و بندگی و عاملی در به مقصد نرسیدن امانت الهی است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این که در کتب آسمانی به امر هدایت و دوری از گناه پرداخته شده است، تاکید کرد: در موضوع ظلم ستیزی در یهودیت، در متون یهودی اعم از تورات و دیگر متون مقدس یهود با استناد به داستان‌ها و روایات متعدد از متون مقدس یهود، ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم یکی از اصول دین یهودیت شمرده شده است.

او عنوان کرد: در کتاب مقدس عبری حدود ۴۰۰ بار کلمه «خون» به کار رفته است از این تعداد حدود نیمی مرتبط با مرگ از روی خشونت است.

نواب ادامه داد:در حقوق کیفری یهود، قتل شدیدترین جرم تلقی شده است و خون‏ریزی نخستین گناهی است که در کتاب مقدس دارای ماهیت کیفری است.

او در ادامه به اشاره به این که در اسلام، پرده دری و افشای مسائل زشت دیگران نهی شده است مگر در جایی که ظلم و حقی تضییع شده باشد، گفت: ظلم در همه مصادیقش مذموم است، بنابراین ظلم به خدا بدترین ظلم هاست.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، ظلم به نفس، ظلم فردی و شخصی، ظلم جمعی و گروهی از جمله ایتام و ظلم به ملت‌ها را از انوع ظلم‌ها برشمرد و گفت: بدون شک ظلم به ملت‌ها دامنه‌دارترین و شدیدترین ظلم‌هاست و امروز آنچه در فلسطین می‌گذرد همه از موارد ظلم و نکبت به ویژه ظلم به ملت‌هاست، ولی این ظلم هم مانند ظلم ظالمان پیش از این به پایان می‌رسد.

دومین کنگره بین المللی قدس شریف روزهای۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه با سخنرانی ۳۰ شخصیت علمی و فرهنگی از کشور‌های ایران، فلسطین، مالزی، هند، افغانستان، پاکستان، فرانسه، آرژانتین، عراق، ترکیه، شیلی، امارات، لبنان، سوریه، انگلیس، کانادا و تونس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: حج و زیارت ، قدس شریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار