معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : نامگذاری پانزدهم اردیبهشت مصادف با پنجم ماه می‌به عنوان روز جهانی "ماما" از سوی سازمان جهانی بهداشت و کنفدراسیون بین المللی مامایی است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : نامگذاری پانزدهم اردیبهشت مصادف با پنجم ماه می‌به عنوان روز جهانی "ماما" از سوی سازمان جهانی بهداشت و کنفدراسیون بین المللی مامایی (ICM) و نامگذاری سال ۲۰۲۱ به عنوان سال استناد بر داده‌ها، سرمایه‌گذاری بر روی ماما‌ها، فرصتی مناسب برای یادآوری و اهمیت جایگاه این قشر در نظام سلامت ملی و قدردانی از تلاش خالصانه و زحمات بی شائبه آن‌ها است.

او گفت : ماما‌ها یکی از ارکان اصیل و مهم نظام سلامت بوده و همواره نقش مهمی در افتخار آفرینی در نظام سلامت را ایفا کرده‌اند.

روشنی افزود : ماما‌ها در رسیدن به دستاورد‌هایی مانند کاهش مرگ مادران، نوزادان و کودکان کمتر از ۵ سال، حذف کزاز نوزادان، کاهش سوء تغذیه مادران و کودکان، ترویج تغذیه با شیر مادر و واکسیناسیون، بزرگترین نقش را ایفا کردند.

او افزود : حفظ، تامین و ارتقای سلامت مادران و نوزادان این مرز و بوم بدون تردید مرهون تلاش‌های بی شائبه و نشات گرفته از حس مادرانه جامعه مامایی است که خالصانه در راستای ارتقای بهداشت باروری و سلامت مادر و نوزاد می‌کوشند.

روشنی ادامه داد : جامعه مامایی در کنار سایر کادر درمانی در پی مواجه غیرمنتظره‌ی جهان با بیماری کووید ۱۹، با خلق حماسه به صورت داوطلبانه و کاملا خودجوش از مشارکت در غربالگری تا مراقبت و ارائه خدمات به بیماران کرونایی از آرامش و سلامتی خود گذشتند تا هرچه سریعتر این اپیدمی خطرناک مهار گردد.

او افزود : بی شک تعهد و مسئولیت پذیری همکاران عزیز ماما با توجه به وظیفه خطیری که در تامین سلامت مادر و نوزاد بر عهده دارند، الگویی برای تمامی کسانی است که به خدمت صادقانه به مردم می‌اندیشند و آن را لازمه تحصیل رضایت خدا می‌دانند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.