وزیر آموزش و پرورش:

روزانه ۲۸ کلاس درس در کشور ساخته شده است

حاجی‌میرزایی با اشاره به کارکرد مدرسه در جامعه گفت: در دولت تدبیر و امید روزانه ۲۸ کلاس درس در کشور ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح متمرکز ۲۶۸ فضای آموزشی با هزار و  ۲۹۵ کلاس درس با اشاره به اینکه مدرسه قبل از اینکه بنای فیزیکی باشد یک محیط تربیتی برای رشد و نمو و توسعه ظرفیت‌های وجودی همچنین محیطی برای انتقال فرهنگ و ادب و پاسداشت زبان ملی به شمار می‌رود.

او ادامه داد:  تمرین آزاد اندیشی، ساختن و سازندگی، خلاقیت و نوآوری و ده‌ها تمرین دیگر در مدرسه امکان پذیر است؛ همچنین این فضا از حیث امنیت، سلامت و شادابی و نشاط برای همه مهم است و باید شوق  یادگیری را در دانش آموزان افزایش دهد.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به رئیس جمهور گفت: در دولت شما مدارس با این نیت ساخته می‌شود و این رویدادی مهم است؛ در دولت هر روز ٢٨ کلاس درس ساختیم  و از تعداد  مدارس فرسوده و نیازمند بازسازی  ١٠ و نیم درصد کاسته شده است همچنین  در پنج سال اخیر آمار مدارس فرسوده  از ٣٠ به ۱۹/۵ درصد کاهش یافت.

به گفته حاجی‌میرزایی سال گذشته طرح آجر به آجر طراحی کردیم و تاکنون یک میلیون نفر با آورده اندک به این پویش پیوستند و قصد داریم تا هر ایرانی در این فرهنگ  مدرسه‌سازی سهیم باشد.

او با بیان اینکه بودجه عمرانی کشور برای مدرسه سازی در سال ۹۹ به ۷/۵ درصد افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: ‌میزان  تعهد خیرین در دولت و امید ۵ برابر شده همچنین میزان اعتبار دولتی طی این دوران به ١٠ برابر افزایش پیدا کرده است علاوه بر آن ۱۶ هزار فضای آموزشی با ۸۱ هزار و ۹۰۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسید.

وزیر آموزش و پرورش گفت که در سال ۹۹ دو برابر کلاس بهره‌برداری شده در سال ۹۲ را شاهد بودیم و متوسط سرانه فضای آموزشی از ۴.۵ متر مربع در سال ۹۲ به سال ۹۹ به ۵.۲ افزایش پیدا کرده است و  این در حالی است که تعداد جمعیت دانش‌آموزی هر ساله با افزایش ۸۰۰ هزار نفری تعداد دانش‌آموز مواجه بوده است.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه در این مدت تمام بخاری‌های نفتی جمع آوری کردیم و سیستم‌های گرمایشی استانداردسازی شد، تصریح کرد: در سال ۹۷، ١٠٠٠ مدرسه خشت و گلی داشتیم که به طور کامل جمع آوری شد علاوه بر آن روزانه ۸۹ کلاس از نظر سیستم گرمایشی استاندارد کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۱۲:۵۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
منظورت کشور عراق؟
آخرین اخبار