با توجه به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر افزایش تدریجی دامنه نوسان؛ هیات مدیره سازمان بورس، متقارن سازی دامنه و سپس افزایش تدریجی دامنه به صورت متقارن را مصوب کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بازار سرمایه (سنا)؛ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه عصرامروز مورخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰؛ با توجه به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر افزایش تدریجی وپیرو مطالعات صورت گرفته؛ در خصوص متقارن سازی دامنه در همین مقطع و سپس افزایش تدریجی دامنه به صورت متقارن تصمیم گرفت.

از همین رو دامنه نوسان به جای +۶ و ۴- به مثبت و منفی ۵ تغییر یافت و در آینده با رصد شرایط بازار نسبت به افزایش دامنه اقدام خواهد شد.

همچنین در خصوص دامنه نوسان و حجم مبنا در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران مقرر شد از روز شنبه مورخ ۲۵/۰۲/۱۴۰۰؛ حداقل ارزش مبنا در حجم مبنا برای تمامی نماد‌های معاملاتی سهام بورس اوراق بهادار تهران، ، بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۵ میلیارد ریال و همچنین این مقدار در خصوص بازار پایه تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز به ترتیب ۱۰ میلیارد، ۵ میلیارد و ۲.۵ میلیارد تغییر یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
یک خبر برای بورس سما از ساعت ۲۱ دیشب گذاشتید و الان که ۸ صبح هست فقط ۴ نظر انتشار یافته، بدون نظر در انتظار بررسی!! مطمئن هستید همه نظرات را دارید منتشر می کنید! یا شما هم رسالت خبرنگاری را کنار گذاشتید و نظرات مردم را فیلتر می کنید! حداقل نظر من را پخش نکردید، نه ناسزا گفتم و نه بی ربط حرف زدم، با چهارتا حساب کتاب ساده نظرم را راجع عملکرد دولت تو بورس گفتم! اینقدر اون نظر منافی منافع شما بود!!! الان هم اگه واقعا خبرنگارید اون نظر را منتشر کنید و اگر نه یک طرفه مدام خبر برید و مردم را بیش از بیش ناراحت و دلسرد کنید، فقط بگم دوری از نقد منصفانه و مودبانه نتایج مطلوب به همراه نخواهد داشت! اصلا یک پیشنهاد دارم براتون, برای برخی خبر های چالشی مثل این خبر، یک کارشناس مرتبط با همون مطلب (مثلا الان کارشناس بورس) را دعوت کنید و ازشون بخواهید به حرف ها و نقدهای مردم توی نظرات پاسخ بدهند! اگر نظری را قبول دارند، در قسمت پاسخ کاملترش کنند و اگر نه علت و تحلیل درست را در قسمت پاسخ قید کنند! به خدا با یک سویه گری به جایی نخواهیم رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
هدف کاهش تدریجی قیمت سهام ها و نا بود کردن سرمایه حقیقی های بورس است
Iran (Islamic Republic of)
ع
۰۰:۵۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام .آقایون بورسی اگه چن تا سهام بزرگ رو ببندند یه چند ماه و سهام عدالتهارو یکم متوقف کنن بازار خوب میشه.پول واسه این همه سهام نیس رشد کنه منفی میشه نیازی به دامنه عوض کردن نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خودتون هم متوجه اید دارید چیکار میکنید؟ واقعا جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
الان این چرندیاتی که سازمان بورس می گه یعنی چه؟
آخرین اخبار