تظاهرکنندگان اردنی خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در واکنش به درگیری‌های خشونت بار روز‌های اخیر بین فلسطینی‌ها و نظامیان صهیونیست در قدس، صد‌ها تظاهرکننده اردنی روز یکشنبه در امان، پایتخت این کشور خواهان تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی و اخراج سفیر این رژیم شدند.

تظاهرکنندگان اردنی که در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی جمع شده بودند و در محاصره نیرو‌های امنیتی بودند، پرچم‌های فلسطین و اردن را در دست داشتند. آن‌ها پارچه‌های نوشته‌های در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: سفیر را اخراج کنید و سفارت را ببندید. به توافق صلح تحقیر آمیز و شرم آور با اسراییل پایان دهید.

تظاهرکنندگان همچنین در حمایت از فلسطینی‌ها فریاد می‌زدند: مقاومت کنید. تباتی نکنید. ملت قدس، پیروزی نزدیک است.

روز جمعه بیش از ۲۲۰ نفر که بیشتر آن‌ها فلسطینی بودند در جریان درگیری‌ها در قدس زخمی شدند. این درگیری ها، خشن‌ترین درگیری‌ها بین فلسطینیان و نظامیان صهیونیست از سال ۲۰۱۷ میلادی است. شنبه شب نیز درگیری‌های جدیدی در بخش شرقی قدس اشغالی روی داد که حدود ۱۰۰ زخمی بر جای گذاشت.

ژولیت اوارد (Juliette Awad)، بازیگر اردنی که در تظاهرات امان شرکت کرده بود در این باره گفت: دوست داشتم که به درون سفارت اسراییل می‌رفتیم و همه کارکنان آن را اخراج می‌کردیم. دوست داشتم به دفتر نخست وزیری می‌رفتیم و درخواست هایمان را به گوش نخست وزیر می‌رساندیم.

عیسی دبح، دیپلمات ۸۱ ساله سابق که در این تظاهرات شرکت کرده بود نیز گفت: حضور ما در اینجا کمترین کاری است که می‌توانیم برای فلسطینی‌ها انجام بدهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار