نماینده آمریکایی در مصاحبه‌ای از سیاست‌های واشنگتن در حمایت از تل‌آویو و صرف مالیات آمریکایی‌ها در این خصوص انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خواکین کاسترو، عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، در گفتگو با شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی رفتار نظامیان صهیونیست با فلسطینی‌ها را محکوم کرد و خواستار در پیش گرفته شدن اقدامات سخت‌گیرانه‌تری علیه رژیم صهیونیستی شد.

او در این مصاحبه گفت: آمریکا یک دوست خوب برای اسرائیل محسوب می‌شود و اسرائیل هم یک دوست خوب برای ماست و این روند چند نسل است که ادامه دارد و آمریکا تأثیر زیادی بر دولت اسرائیل دارد و آن‌ها باید از این رابطه برای متوقف کردن این اخراج‌های اجباری از سوی اسرائیل و متوقف کردن روند تأیید اخراج‌های اجباری استفاده کنند. معتقدم این اقدامی اشتباه است. بر این باور نیستم که این روند باید ادامه پیدا کند. بر این باور نیستم که باید از پول آمریکا بدین منظور استفاده شود.

این نماینده پیش از این هم در توئیتی نوشته بود: «خشونتی که اسرائیل در اخراج اجباری خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایشان در شرق قدس بکار می‌گیرد، غیرقانونی و ناپذیرفتنی است و دولت بایدن باید از حقوق خانواده‌های فلسطینی در منطقه شیخ جراح دفاع کند و از دولت اسرائیل بخواهد تا این اخراج‌ها را متوقف کند.»

مدتی است محله شیخ جراح شاهد ناآرامی‌های گسترده است. این درگیری‌ها در پی تصمیم مقامات صهیونیستی برای تخلیه خانه‌های فلسطینیان این منطقه در روز‌های اخیر و مخالفت ساکنان محله شیخ جراح و باب العامود با این تصمیم شدت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار