فیلمبرداری تله فیلم ایلماه به تهیه کنندگی و کارگردانی عطاءالله غریبی در تابستان ۹۹ کلید خورد و تولید آن به اتمام رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فیلمبرداری تله فیلم ایلماه به تهیه کنندگی و کارگردانی عطاءالله غریبی در تابستان ۹۹ کلید خورد و تولید آن به اتمام رسید.

یوسف افشاری نیا مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: این تله فیلم به نویسندگی دفتر سینمایی زاگرس و سرپرستی خاطره شیوندی در ژانر اجتماعی نوشته شده است و در لوکیشنی واقع در روستای سر تنگ محمود یکی از روستا‌های بسیار زیبای شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری فیلمبرداری شده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: تله فیلم ایلماه داستان یک دختر جوان به نام ایلماه است که بعد از فارغ التحصیلی در کنار خانواده مشغول کشاورزی و دامداری می‌شود. تا اینکه یک روز با دیدن درگیری دو کودک بر سر عروسک سنتی لیلی یا بازبازک، جرقه ساخت این عروسک و صنایع دستی روستایی به ذهنش خطور می‌کند و برای عملی شدن این طرح و دریافت مشاوره‌های لازم، با استاد خودش تماس می‌گیرد و استادش پیشنهاد همکاری در تأسیس تعاونی تولید و عرضه صنایع دستی روستا را می‌دهد و همراه با برادرش برای تحقق این طرح به روستا می‌آیند و از ایلماه می‌خواهد مقدمات کار را فراهم کند.

افشاری نیا اضافه کرد: ایلماه بعد از کسب رضایت روحانی مسجد به واسطه دهیار روستا، خانم‌ها را برای ارائه آموزش‌های تخصصی ساخت و عرضه صنایع دستی در مسجد جمع می‌کند.

او ادامه داد: در بین خانم‌های روستا، مادر مهیار (دهیار روستا که علاقه اش به ایلماه زبانزد است) حضور دارد که بعد از اتمام جلسه، اتفاقات جلسه را به گونه‌ای برای پسرش تعریف می‌کند که نشان دهد علاقه‌ای بین ایلماه و برادر استاد وجود دارد، مهیار به خاطر حرف‌های مادرش و همچنین به واسطه تحریک دوست خود و برخی از مرد‌های روستا عصبی می‌شود و مخالفت‌ها و سنگ اندازی‌های خود را برای راه اندازی تعاونی صنایع دستی شروع می‌کند و مرد‌های روستا را برای عدم همکاری زن‌های خود با ایلماه تحریک می‌کند؛ بنابراین طرح ایلماه شکست می‌خورد و استاد به شهر برمی گردد. ایلماه هم که از اصل ماجرا آگاه می‌شود با مهیار اتمام حجت می‌کند و او را ترک می‌کند.

افشاری نیا گفت: در نهایت مهیار که همه چیز را برای خود تمام شده می‌بیند پشیمان می‌شود به مسجد و امام جماعت آنجا پناه برده با همراهی روحانی مسجد، با مردم صحبت و تمام موانع را رفع می‌کند و مقدمات برپایی آموزش‌ها و تأسیس تعاونی صنایع دستی و تحقق طرح ایلماه را فراهم می‌کند و ادامه ماجرا.

او افزود: بازیگران اصلی و فرعی این کار حدود ۱۰۰ نفر هستند و بازیگرانی، چون آزاده قاسمی در نقش ایلماه، بابک طاهری در نقش مهیار، هوشنگ عزیزی پور در نقش امام جماعت روستا در این تله فیلم ایفای نقش می‌کنند.

افشاری نیا اضافه کرد: دستیار اول کارگردان و عکاس شهلا خدادادی، مدیر برنامه ریزی خاطره شیوندی، منشی صحنه نرگس عالیپور، مدیر تولید فرود گنجی، تدوین گرحمید مقدسی، مدیر طراحی صحنه و دکور محمد امیدی، مدیر تصویر امیر رستگار، مدیر صدا مرتضی احمدی، طراح لباس معصومه خدادادی و طوبی قربانی و طراح چهره پردازی سحر سامانی هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار