مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: با گاز رسانی به ۳۰۰ کوره آجرپزی بخش زیادی از آلایندگی‌های زیست محیطی استان یزد رفع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی اکبر میدانشاهی، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: با گازرسانی به بیش از ۳۰۰ کوره آجرپزی استان یزد و جایگزینی گاز طبیعی به عنوان سوخت مورد نیاز کوره‌ها بخش زیادی از آلایندگی‌های زیست محیطی ناشی از سوخت مازوت رفع شد.

او افزود: کوره‌های آجرپزی با توجه به مصرف مازوت به عنوان سوخت مورد نیاز خود، همواره به عنوان یکی از کانون‌های بحران آلودگی هوا مطرح بوده اند لذا گازرسانی به این بخش از سال‌ها قبل مورد توجه قرار گرفته که با جایگزینی گاز طبیعی به جای مازوت و برابری ارزش حرارتی این دو سوخت، سالیانه میلیون‌ها لیتر در مصرف فرآورده‌های نفتی صرفه جویی خواهد شد.

میدانشاهی اضافه کرد: همچنین با توجه به ارزان بودن گاز طبیعی، هزینه‌ها نیز به یک سوم کاهش یافته و شاهد تثبیت قیمت آجر خواهیم بود.

این مسئول اظهار داشت: تامین سوخت مورد نیاز کوره‌های آجرپزی باعث ترغیب کوره داران به سمت سرمایه گذاری در بخش تکنولوژی‌های جدید شده و گازکشی کوره‌ها باب جدیدی برای تغییر تکنولوژی‌های موجود از سمت هوفمن به سمت تونلی برداشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: همین امر کاهش ۶۰ درصدی مصرف سوخت را به ازای هر تن آجر تولیدی به همراه خواهد داشت و علاوه بر آن مزایای مهمی از جمله افزایش کیفیت، افزایش تولید، تشابه کیفی محصولات و کاهش نیروی انسانی را در پی دارد.

میدانشاهی بیان کرد: با توجه به اینکه در سالیان اخیر طرح‌هایی با توجیه زیست محیطی و توجیه اقتصادی مناسب مورد توجه قرار گرفته لذا توسعه زیرساخت‌های گازرسانی و تزریق این سوخت پاک به عنوان سوخت مورد نیاز صنایع توانسته توجیهات مد نظر را برآورده ساخته و زمینه را برای سرمایه گذاری سودمند فراهم آورد که گازرسانی به کوره‌ها یکی از نمونه‌های بارز این موضوع است.

این مسئول یادآور شد: علاوه بر افزایش تعداد کوره ها، کوره‌های غیرفعال نیز دوباره به چرخه تولید برگشته و این امر نمونه بارز عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت گاز و عمل به شعار سال برای پشتیانی از تولید با رفع موانع موجود و همچنین ساماندهی نواقص زیست محیطی و کاهش آلایندگی‌های موجود در هوا و کیفیت بخشی به زندگی مردم در کنار تولید سالم است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.