مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌ جنوبی گفت: نماز عید سعید فطر در ۲۶ شهر استان با اولویت برگزاری در فضای باز و رعایت دستورالعمل بهداشتی اقامه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام شاهبیکی مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌ جنوبی  گفت: براساس مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا، برگزاری نماز عید فطر در شهر‌های قرمز و نارنجی در فضای باز بلامانع است و در شهر‌های زرد و آبی هم امکان اقامه نماز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل بهداشتی در مصلا‌ها وجود دارد.

او افزود: امسال در تمامی شهرستان‌های زرد، نارنجی و قرمز استان با رعایت دستورالعمل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نماز عید سعید فطر اقامه خواهد شد، البته در روستا‌های پرجمعیت نیز هر سال نماز عید فطر اقامه می‌شود.

 از نمازگزاران خواست اگر بیماری زمینه‌ای یا علائم خاصی دارند از شرکت در نماز عید سعید فطر خودداری کنند و سایرین نیز لوازم شخصی از جمله سجاده و مهر شخصی به همراه داشته باشند.

مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: امیدواریم با برگزاری نماز عید در فضای مناسب و با رعایت اصول بهداشتی هم از برکات این آیین معنوی استفاده کنیم و هم سلامت مردم حفظ شود.

او ادامه داد: نماز عید سعید فطر در شهر بیرجند به امامت نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در محوطه مصلای المهدی (عج) اقامه خواهد شد.

براساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌ها که هجدهم اردیبهشت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد، شهرستان‌های نهبندان و قاینات در خراسان جنوبی به رنگ قرمز (خیلی پرخطر) هستند و بیرجند مرکز استان از وضعیت قرمز خارج شد.

شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس و زیرکوه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سربیشه، بشرویه، سرایان، درمیان و خوسف به رنگ زرد (متوسط خطر) هستند.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و در حال حاضر هیچ نقطه کم‌خطر (آبی) در این استان نداریم.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.