مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: به قیمت خرید حمایتی دام عشایر، هر کیلوگرم دام زنده سبک عشایری (ترکیبی) ۴۵ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  عصمتی پور مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی با بازدید از محلات عشایری بخش گزیک و بخش درمیان گفت: به ازای خرید هر کیلوگرم دام، معادل سه کیلوگرم جو وارداتی نیز با قیمت مصوب از محل ذخایر راهبردی کشور به اتحادیه تعاونی‌های عشایری جهت تامین خوراک دام عشایر استان تحویل داده می‌شود.

او افزود: تحویل نهاده در قبال خرید دام به وسیله‌ی دولت یکی دیگر از مزیت‌های فروش دام عشایر به دولت و کمکی مهمی در تغذیه دام مولد عشایر است.

عصمتی پور ادامه داد: همچنین خرید دام به وسیله‌ی دولت باعث آسودگی خاطر عشایر از پرداخت شدن پول دام خود می‌شود و این دغدغه عشایر را رفع می‌کند.

مدیر کل امور عشایر استان تصریح کرد: دلالان، دام عشایر را بصورت وعده‌ای میخرند و عشایر تا زمان گرفتن پول خود در نگرانی به سر می‌برند.

او عضویت جوانان عشایری در شرکت تعاونی عشایری را از دیگر مطالبات عشایر درمیان عنوان و اظهار کرد: جوانان عشایر با عضویت در تعاونی‌ها و در کنار آن افزایش ارتباطات اجتماعی، می‌توانند نقش بسزایی در ایجاد پل‌های ارتباطی مناسب بین دستگا‌های متولی امور عشایری و محلات عشایری داشته باشند تا بتوانند از خدمات و امکانات بروز برای جامعه خود مطلع شوند.

عصمتی پور در پایان گفت:لازم به ذکر است شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور، به عنوان مباشر خرید دام عشایر تعیین می‌شود.

انتهای پیام/ ط آ

برچسب ها: امور عشایر ، فروش دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.