کارشناس هواشناسی کوهستان گفت:توصیه‌های هواشناسی کوهستان در عین کمک به شناخت توالی ابر‌ها به کاهش خطرات و جلوگیری از وقوع آن‌ها کمک می‌کند.

محسن هاشم نژاد در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور با افزایش ابر، بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق وقوع برخی ناپایداری‌ها در ارتفاعات قابل پیش بینی است.

او بر اساس پیش بینی ناپایداری‌ها در ارتفاعات توصیه‌هایی به کوهنوردان کرد و گفت: وقتی آسمان صاف هست و شروع به کوهنوردی و ارتفاع گرفتن می‌کنیم در میانه روز ممکن است شرایط جوی به طور تدریجی ناپایدار شود و ما را غافلگیر کند.

او ادامه داد: در چنین شرایطی سرپرست تیم‌های کوهنوردی برای زمان بندی صعود‌ها در میانه‌های روز به توالی ابر‌ها و شرایط آسمان توجه داشته باشند تا در ارتفاعات بالا با ناپایداری‌ها به ویژه رعد و برق مواجه نشوند.

هاشم نژاد گفت: توصیه‌های هواشناسی که در کتاب‌ها نوشته شده یا از رسانه‌ها در هنگام رعد و برق اعلام می‌شود برای کاهش خطرات مواجه با ناپایداری‌های جوی است نه رفع خطرات برخورد با آن‌ها است. این توصیه‌ها کمک می‌کند تا در مواجهه با این خطرات قرار نگیریم.

او در پایان گفت: با توجه به مطبوع بودن شرایط فصل بهار بسیاری از طبیعت گردان در طبیعت و ارتفاعات دوچرخه سواری می‌کنند. هنگام رکاب زدن در ارتفاعات و مواجهه با رعد و برق از دوچرخه و لوازم فلزی فاصله بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواشناسی ، کوهنوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار