مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اثر بارش‌های شدید شب گذشته محور قدیم کاشان – نطنز دچار آبگرفتگی شد و تردد در این مسیر با اختلال رو به رو شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به فعالیت سامانه جوی در استان اصفهان در شب گذشته گفت: بارش‌های رگباری باران در مناطق شمال و شرق استان در شب گذشته منجر به سیلابی شدن مسیل‌ها و آبراه‌های فصلی در شهرستان‌های کاشان، نطنز، نایین، اردستان و شاهین شهر شد.

او با بیان اینکه بر اثر این بارش‌ها محور‌های جاده‌ای به ویژه محور قدیم کاشان - نطنز و زیر گذر‌ها دچار آبگرفتگی شد، اضافه کرد: این امر منجر به کندی و اختلال در تردد خودرو‌های عبوری شد.

عشایر دچار سیل شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در بخش جرقویه علیا و نصرآباد اصفهان نیز به علت سیلابی شدن مسیل‌ها چند خانوار عشایر حیدرآباد جرقویه در معرض سیل قرار گرفتند افزود: خودرو‌های این عشایر دچار خسارت شد که با اعزام تیم‌های امدادی شهرداری نصرآباد و هلال احمر امدادرسانی به خانواده‌ها و دام‌های آنان انجام و به محل امن منتقل شدند.

توفان در آزادراه قم – کاشان منجر به اختلال در تردد شد

او با اشاره به اینکه وزش تندباد‌های شدید در منطقه کاشان، نطنز، نایین و اردستان باعث خیزش گرد و غبار و فعال شدن کانون‌های گرد و خاک شد، افزود: شدت توفان در منطقه کاشان و آزاد راه قم – کاشان - نطنز بسیار چشمگیر و باعث حرکت توده عظیم گرد و خاک و کاهش وسیع میدان دید و ایجاد اختلال در تردد خودرو‌ها و حتی توقف بسیاری از خودرو‌های عبوری شد.

نجات ۲۴ نفر از سیلاب

شیشه فروش با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته و با فعالیت ۱۲۰ تیم امدادی از راهداری، پلیس راه، اورژانس، هلال احمر، شهرداری‌ها و.. به ۵۴ خودرو و۲۴ نفر در سیلاب و توفان در محور‌های جاده‌ای، کوهستانی، کویر و نقاط سکونتگاهی امداد رسانی شد افزود: ۲۰ مورد اسکان موقت نیز در این بازه زمانی انجام شد.

او گفت: بر اثر این بارش‌ها ۱۳ اماکن عمومی و زیر گذر دچار آبگرفتگی شد که آب آن‌ها تخلیه شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: این سامانه جوی تا امشب با شدت در نوار غرب و جنوب استان فعال است.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.