شالیکاران گیلانی تاکنون ۱۴۳ هزار هکتار از شالیزار‌های خود را نشاء کرده اند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سیدعلی موسوی ،  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به نشاء ۶۰ درصد شالیزار‌های گیلان گفت: از ۴ اردیبهشت که نشا برنج در گیلان آغاز شد تا امروز ۱۴۳ هزار هکتار از شالیزار‌های استان نشاء شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد بیشتراست.

او ،  با اشاره به شرایط آب و هوایی مناسب ، افزود: با افزایش بارندگی‌های بهاری و همچنین رها سازی آب سد سپیدرود، شرایط برای نشاء در شالیزار‌های گیلان فراهم شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان ، با بیان اینکه شالیکاران باید از این شرایط برای نشاء بهره بگیرند، گفت: با توجه به کمبود منابع آبی، شالیکاران باید بر اساس تقویم زراعی نشا خود را هرچه سریعتر به را به اتمام برسانند.

موسوی، با اشاره به اینکه خزانه گیری در شالیزار‌های گیلان به پایان رسیده است ، افزود: شالیکاران باید با توجه به شرایط آب و هوایی نسبت به هوا دهی خزانه‌ها توجه داشته باشند تا خزانه‌ها دچار مشکل نشوند.

او با بیان اینکه گیلان ۳۱۴ هزار هکتار زمین باغی دارد که ۲۳۸ هزار هکتار آن شالیزار است، تصریح کرد: ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.