وزیر خارجه ترکیه: اسرائیل مسئول اقدامات وحشیانه در فلسطین است

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد رژیم صهیونیستی مسئول اقداماتی است که در فلسطین رخ داده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه رژیم صهیونیستی را مسئول جنایت اخیر در غزه عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، مولود چاووش اوغلو گفت: اسرائیل به تنهایی مسئول وحشیتی است که در فلسطین رخ داده است.

چاووش اوغلو در سخنرانی خود در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی که امروز برگزار شد، اعلام کرد اسرائیل مسئول تنش‌های جاری با فلسطینی‌ها و بحران‌های انسانی در منطقه است و باید برای جنایاتش پاسخگو باشد.

او همچنین اعلام کرد اکنون زمان آن رسیده که همبستگی، یکپارچگی و عزم مان را نشان دهیم.

در نشست سازمان همکاری اسلامی که بصورت مجازی برگزار شد، چاووش اوغلو گفت: اسرائیل مسئول تشدید تنش‌ها در قدس شرقی، کرانه باختری و غزه است. او همچنین گفت محدود کردن مسلمانان نمازگزار در مسجدالاقصی آواره ساختن فلسطینی‌ها از خانه هایشان سبب اوضاع کنونی شده است.

او در ادامه اعلام کرد: ما به رهبری تلاش‌ها در مجامع جهانی به منظور حمایت از برادران فلسطینی مان ادامه می‌دهیم.

مولود چاووش اوغلو اعلام کرد اسرائیل اعضایی از خبرنگاران را هدف گرفته و نیمی از آن‌هایی که جانشان را در غزه از دست داده اند، زنان و کودکان بوده اند.

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد جامعه جهانی وظیفه دارد تا از غیرنظامیان فلسطینی حفاظت کرده و سازمان همکاری اسلامی مسئولیتی خطیر در این چارچوب دارد.

مولود چاووش اوغلو در سخنرانی خود به اهمیت سازو کار حفاظتی بین المللی برای غیرنظامیان فلسطینی مطابق با قطعنامه نشست عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد. او گفت این مکانیسم می‌تواند با همکاری مالی و نظامی کشور‌های داوطلب مورد اجرا قرار گیرد. وی تصریح کرد مقامات نظامی و سیاسی اسرائیل که مقصر نقض حقوق فلسطینی‌ها شناخته شده اند، می‌بایستی مسئول شناخته شوند.

چاووش اوغلو اعلام کرد دادگاه کیفری بین المللی نقشی ویژه در این خصوص دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار