مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: با توجه به شرایط سخت آبی پیش رو در تابستان امسال، ساکنان ۱۱۳ روستا با تنش آبی مواجه هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در نشست با نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به شرایط سخت آبی پیش رو در تابستان امسال، ساکنان ۱۱۳ روستا با تنش آبی مواجه هستند.

او افزود: با اقدامات انجام شده در سال گذشته نظیر حفر ۱۹ حلقه چاه، بهسازی ۱۶ حلقه چاه، اجرای ۷۰ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب و استانداردسازی سه هزار و ۵۶۲ فقره انشعاب، مشکل ۴۵ روستا از ۱۴۰ روستای تحویلی دارای تنش آبی برطرف شد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: حفر ۲۹ حلقه چاه، احداث ۱۱ مخزن و هفت ایستگاه پمپاژ، اصلاح و احداث ۳۸ کیلومتر شبکه توزیع و ۳۵ کیلومتر خط انتقال نیز از جمله مهمترین اقدامات برنامه ریزی شده برای گذر از تنش آبی تابستان پیش رو است.


بیشتر بخوانید


اسماعیلیان بیان کرد: کمبود شدید اعتبارات، فراوانی انشعابات غیرمجاز، استفاده از آب شرب برای سایر مصارف از جمله دام روستایی، توسعه بی رویه روستا‌ها و باغ ویلاها، تعداد زیاد روستا‌های نیازمند آبرسانی سیار و کمبود تانکر و عدم همکاری لازم برخی دستگاه‌ها در صدور مجوز برای انجام عملیات اجرایی از مهمترین چالش‌های پیش رو در حوزه روستاهاست.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۹۲ درصد از روستا‌های شهرستان مشهد تحت پوشش این شرکت قرار دارند و به رغم مشکلات مالی، به مسائل روستا‌ها توجه کامل می‌شود و متعهد هستیم تا با تحقق برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همکاری‌های مطلوب دهیاری‌ها و شورا‌ها در امر مشارکت و احداث تاسیسات، مشکلات مردم و روستائیان حل شود.

محمدحسین بحرینی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: اقدامات انجام شده این شرکت در حوزه آب شرب روستایی تحولی بزرگ است، در گذشته روستا‌ها در وضعیت بلاتکلیفی بودند، اما سال گذشته اقدامات شاخصی توسط شرکت آب و فاضلاب مشهد به منظور کاهش مشکلات تامین آب در روستا‌ها انجام شده است.

حجت الاسلام نصراله پژمانفر دیگر نماینده مردم مشهد نیز در این نشست گفت: به منظور ساماندهی مناسب و مدیریت تنش آبی در روستا‌ها باید بین روستا‌های بخش مرکزی و دیگر بخش‌ها تقسیم بندی و تفکیک صورت گیرد و اقدامات شرکت باید با گزارش‌های میدانی از روستا‌ها تطبیق داده شود.

 

انتهای پیام//م‌.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.