کارشناس مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد بیماران خاص خراسان رضوی در مقابله با بیماری کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد رجبیان کارشناس مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه حدود ۱۵ هزار نفر از بیماران خاص و مبتلا به سرطان زیر پوشش این برنامه قرار گرفتند گفت: سن بالای ۱۸ سال و مبتلا نبودن به کرونا از شرایط لازم برای تزریق واکسن این ویروس به شمار می‌رود.

او افزود: برنامه واکسیناسیون بیماران خاص و سرطانی در خراسان رضوی علیه ویروس کرونا که هم اکنون مراحل پایانی را سپری می‌کند در محل بیمارستان‌های امید، قائم (عج) و منتصریه مشهد اجرا شده است.


بیشتر بخوانید


کارشناس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه واکسن کرونا به حدود ۹۰ درصد از بیماران خاص تزریق شده است، ادامه داد: شهروندان نیازمند به دیالیز کلیه، دارای عضو پیوندی در بدن، مبتلایان به بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی، ام. اس و شهروندان مبتلا به انواع سرطان‌ها  در زمره بیماران سخت علاج شناخته می‌شوند. 

رجبیان بیان کرد: جمعیت شهروندان دچار بیماری‌های خاص در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل ۲ هزار و ۹۸۰ نفر نیازمند به دیالیز، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دارای عضو پیوندی، ۴ هزار و ۱۰۰ نفر مبتلا به بیماری ام. اس و هزار و ۵۰۰ نفر بیمار تالاسمی و هموفیلی هستند.

او تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از مراکز موفق کشور در مهار ویروس کرونا و پیشگیری از بیماری کرونا در حوزه بیماران خاص است.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.