به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بیزینس کره؛ شرکت سامسونگ و شرکت هیوندای برای حل کمبود جهانی تراشه، که روی صنعت خودرو نیز تاثیرگذار بوده، با هم همکاری کنند. انتظار میرود این دو شرکت تلاش کنند زنجیره تأمین تراشههای اصلی خودرو را داخلی سازی کنند. این دو شرکت در تاریخ ۱۳ میبا وزارت تجارت، صنعت و انرژی، انستیتوی فناوری خودرو کره و انستیتوی فناوری الکترونیک کره توافق نامهای را برای همکاری در زمینه ساخت تراشه خودرو به امضا رساندند.
بیشتر بخوانید
این دو شرکت نسل بعدی نیمه رساناهای فوقالعاده کارآمد، حسگرهای تصویر، تراشههای مدیریت باتری و پردازندههای برنامه (AP) را برای سیستمهای سرگرمی خودرو تولید میکنند. انتظار میرود آنها برای توسعه فن آوری مشترک میان مدت و بلند مدت در برنامههای کاربردی برای اتومبیلهای خودران، شتاب دهندههای هوش مصنوعی و پردازندههای مخابراتی برای وسایل نقلیه آینده نیز تلاش کنند.
دولت کره در حال برنامه ریزی برای ایجاد سیستمی برای افزایش اعتماد صنعتگران کره در کل چرخه تولید نیمه هادی خودرو است. همکاری سامسونگ و هیوندای که دو غول فناوری و خودروسازی هستند، میتواند منجر به تولید تراشههایی با کارایی بهتر و بیشتر برای خودروها شود. اگرچه کره قطب شماره یک تولید نیمه هادی جهان است، اما تنها ۲ درصد از بازار نیمه هادی اتومبیل را در اختیار دارد. نیمه هادیهای وسایل نقلیه معمولاً با استفاده از ویفرهای ۸ اینچی تولید میشوند، اما سامسونگ تمرکز خود را روی محصولات با عملکرد بالا قرار داده که بر اساس ویفرهای ۱۲ اینچی ساخته شده اند. نیمه هادیهای خودرو در مقایسه با نیمه هادیهای متحرک سود کمتری دارند.
شرکت سامسونگ همزمان با این همکاری قصد دارد که سرمایه گذاری در این صنعت را تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱۵۱ میلیارد دلار افزایش دهد. در کنار افزایش تعداد خطوط تولید تراشه، شرکتهای کرهای روی فناوری جدید دیگری کار میکنند که علاوه بر حوزه فناوری صنعت خودرو را نیز بهبود میبخشد.
انتهای پیام/