سه کشور فرانسه، آلمان و اسپانیا طی توافقی در جهت استقلال اروپا در قرن ۲۱ به توافق ۱۰۰ میلیارد یورویی برای تولید مشترک نسل جدیدی از جنگنده‌ها دست یافتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هفته نامه اشپیگل، سه کشور آلمان، فرانسه و اسپانیا پس از مذاکراتی طولانی پیرامون گام‌های آتی برای توسعه یک سیستم دفاع مستقل و مشترک اروپایی برای تولید مشترک نسل جدیدی از جنگنده‌ها به توافق دست یافتند.

براین اساس، وزارت دفاع آلمان با اشاره به توافق درباره تولید یک جنگنده مشترک اروپایی از اقدامات بیشتر دیگر کشور‌های مشارکت کننده در این پروژه بمنظور پیشبرد سیستم نبرد هوایی اروپایی برنامه ریزی شده موسوم به "سامانه نبرد هوایی آینده" (FCAS) خبر داد.

قرار است تا پایان تابستان قرارداد انجام کار کارشناسی برای تولید جنگنده جدید از سوی سه کشور آلمان، فرانسه و اسپانیا با شرکت‌های فعال در عرصه صنایع نظامی امضاء شود.

وزارت دفاع فرانسه نیز طی پیامی این پروژه را به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها در جهت استقلال اروپا در قرن ۲۱ اعلام کرده است.

گفته می‌شود، هدف این پروژه حدودا ۱۰۰ میلیارد یورویی تضمین و تقویت شایستگی‌های دفاع هوایی مستقل اروپایی است و قرار است علاوه بر هواپیمای جنگنده جدید هواپیما‌های بدون سرنشین کنترل شده و یک شبکه داده‌ای بخشی از این پروژه تسلیحاتی باشد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اروپا ، سیستم دفاعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
زهی خیال باطل
اروپاییا هر چی اف 14 تونستن بسازن اف 35 هم میتونن بسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
میخوان اف 35 بسازن ؟
آخرین اخبار