عملیات مقاومت علیه صهیونیست‌ها را می‌توان عملیاتی مهم دانست؛ چراکه دقت موشک‌های نیرو‌های مقاومت باعث شده است تل‌آویو بیش از پیش احساس خطر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گروه‌های مقاومت غزه از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت حملات راکتی و موشکی خود به سرزمین‌های اشغالی را شروع کرده‌اند. در چهار روز نخست جنگ، بیش از ۲۰۰۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد. این مسئله باعث شد تا بسیاری از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کنند که در‌های جهنم به روی اسرائیل باز شده است. حماس و جهاد اسلامی در کنار دیگر گروه‌های مقاومت اعلام کرده اند که اسرائیل نباید بای آتش بازی کند. در مقابل نیز جنگنده‌های اسرائیلی مناطق مسکونی و غیرنظامی در نوار غزه را هدف قرار داده که تاکنون بیش از ۱۸۵ نفر شهید شده‌اند. عملیات نیرو‌های مقاومت علیه اسرائیل «سیف القدس» یا «شمشیر قدس» نامگذاری شده است. اما ریشه شروع این حملات چه بوده و این دور از درگیری‌ها چه تفاوتی با جنگ‌های پیشین دارد؟

چگونگی شروع عملیات سیف القدس

عملیات سیف القدس در حالی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت شروع شد که دو عامل مهم باعث شده بود گروه‌های مقاومت هشدار‌های زیادی به اسرائیل دهند و در نهایت بی‌توجهی تل‌آویو به این هشدار‌ها باعث شروع این عملیات شد. در درجه اول ممانعت نظامیان صهیونیست در ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد الاقصی به درگیری‌های گسترده‌ای منجر شد که در نهایت با عقب نشینی صهیونیست‌ها همراه شد. در ادامه نیز تصمیم این رژیم به مصادره برخی از خانه‌های مردم فلسطین در محله شیخ جراح در قدس و آواره کردن ۵۰۰ نفر به درگیری‌های گسترده‌ای منجر شده است.

تداوم حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و درگیری با ساکنان محله شیخ جراح باعث شد فرماندهی اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت به رژیم صهیونیستی هشدار داد تا ساعت ۱۸ (به وقت محلی) نیرو‌ها و متجاوزان به مسجد الاقصی و محله «شیخ جراح» را از محل خارج و تمام افراد بازداشت‌شده را آزاد کند. پس از ضرب‌الاجل گروه‌های مقاومت، رسانه‌های صهیونیستی از باز کردن درب‌های پناهگاه‌ها در جنوب فلسطین اشغالی و تغییر مسیر هواپیما‌های فرودگاه «بن‌گوریون» خبر دادند. در ادامه نیز حملات راکتی و موشکی در سطح انبوه آغاز شد. طبق گزارش خبرگزاری «شهاب»، عصر دوشنبه ده‌ها موشک به سمت قدس اشغالی شلیک شده است. در نهایت نیز تاکنون بیش از ۳۰۰۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

ویژگی‌های عملیات سیف القدس

عملیات سیف القدس با حملات دیگر تفاوت‌هایی دارد. این سومین جنگ میان مقاومت فلسطین و اسرائیل از اکتبر ۲۰۱۸ تاکنون است. اسرائیل اکتبر ۲۰۱۸ به باریکه غزه حمله کرد و پس از ۴ روز مجبور به پذیرش آتش‌بس شد و همین موضوع نیز به خروج آویگدور لیبرمن از کابینه بنیامین نتانیاهو و فروپاشی کابینه و آغاز دور تکراری برگزاری انتخابات‌های پارلمانی در اسرائیل شد. دومین جنگ در ماه می ۲۰۱۹ رخ داد و بار دیگر ارتش اسرائیل به باریکه غزه حمله کرد که پس از دو روز مجبور به پذیرش آتش‌بس شد. اکنون در ماه می ۲۰۲۱، جنگ سوم شکل گرفت. اما عملیات سیف القدس چند ویژگی منحصر به فرد دارد:

۱. حمله به قدس برای نخستین بار است که صورت می‌گیرد. پیش از این شهر‌ها و شهرک‌های دیگر رژیم صهیونیستی هدف حملات موشکی قرار می‌گرفت و حمله به قدس نشان دهنده افزایش دقت موشک‌های مقاومت فلسطین است.
۲. در عملیات سیف القدس شاهد افزایش دقت و برد موشک‌های مقاومت هستیم. حومه شهر ایلات در جنوبی‌ترین نقطه فلسطین اشغالی برای نخستین بار هدف حمله راکتی قرار گرفت.
۳. در این عملیات حجم موشک‌ها شلیک شده به شکل عجیبی افزایش پیدا کرده است. در ۷ روز بیش از ۳۰۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک شده است. این در حالی است که در جنگ ۵۱ روزه در مجموع ۴ هزار موشک شلیک شد. در همین حال منابع صهیونیستی گزارش داده‌اند که مقامات اطلاعاتی این رژیم نسبت به تعداد بالای زرادخانه موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین هشدار داده‌اند که گروه‌های مقاومت فلسطین خود را برای یک جنگ دو ماهه آماده می‌کنند و ۱۴ هزار موشک در اختیار دارند.
۴. اعتماد به نفس گروه‌های مقاومت در این جنگ در حد بالایی قرار دارد. ابوعبیده، سخنگوی «کتائب القسام» (گردان‌های القسام) شاخه نظامی جنبش حماس، تأکید کرده است اگر همچنان تجاوزات علیه مسجدالأقصی ادامه داشته باشد، موشک‌باران تل‌آویو، دیمونا، عسقلان، اشدود و فراتر از آن برای ما راحت‌تر از آب خوردن خواهد بود. او خطاب به صهیونیست‌ها گفت: «هر کاری می‌خواهید بکنید و همه توانتان را بکار گیریید ما نیز برای شما انواع مرگ را آماده کرده‌ایم و کاری می‌کنیم که خودتان را لعنت کنید.»
۵. در عملیات سیف القدس از چند موشک مهم مانند قاسم و عیاش با برد ۲۵۰ کیلومتر رونمایی شد. ابوحمزه، سخنگوی «سرایا القدس» (گروهان‌های القدس) شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین، گفته است در نبرد کنونی با رژیم صهیونیستی از موشک‌های جدید و پیشرفته استفاده شده است. او افزود از جمله این موشک‌ها، موشک پیشرفته «قاسم» است که از آن در حمله موشکی شنبه استفاده شده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی با گذاشتن پست‌هایی از به کارگیری این موشک که به یاد سپهپد «حاج قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به نام قاسم مزین شده است، استقبال کردند.
۶. حملات به سرزمین‌های اشغالی باعث درگیری بین عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی با صهیونیست‌ها شده است. آیلت شاکد، نماینده راست‌گرای پارلمان و وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی، در صفحه توئیتر خود نوشت که پلیس این رژیم در شهر‌هایی که صحنه درگیری فلسطینی‌ها و صهیونیست‌هاست، به نوعی تسلیم شده و کاری نمی‌تواند بکند. در شهر اللُّد، شهردار این شهر از نخست‌وزیر این رژیم خواست تا ارتش را روانه شهر کند و کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز به درخواست وی پاسخ مثبت داد.
عطوان با اشاره به درگیری‌های خیابانی میان اعراب فلسطین اشغالی با صهیونیست‌ها و شهرک‌نشینان صهیونیستی در شهر‌هایی مثل یافا، حیفا، و اللد نوشت، تبدیل خیابان این شهر‌ها به میدان تقابل با شهرک‌نشینان، اتفاقی تاریخی است که آغاز شمارش معکوس برای فروپاشی اسرائیل را به نمایش گذاشته است. این تحلیلگر فلسطینی‌الاصل با اشاره به واکنش موشکی گروه‌های مقاومت از غزه به شهر‌های مختلف فلسطین اشغالی ادامه داد: «این اتفاقات انتفاضه موشکی است که مقوله بازدارندگی اسرائیل و افسانه دروغین سامانه‌های پدافند موشکی گنبد‌های آهنین را پایان داده است. آنچه در ادامه بر سر اسرائیل خواهد آمد، بزرگ‌تر و بدتر است.»
۷. عجز و ناتوانی اسرائیل در مقابل حملات گروه‌های مقاومت بیش از جنگ‌های دیگر نمایان شده است. «آری شابیط»، روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی روزنامه هاآرتص، در مقاله‌ای در رابطه با شکست جدید سامانه‌های پدافندی ارتش صهیونیستی در مقابل مبارزان فلسطین اعتراف کرد اسرائیل نفس‌های آخر خود را می‌کشد. او در یادداشت خود در این روزنامه عبری زبان تاکید کرد: «ظاهرا ما در بدترین و سخت‌ترین دوره تاریخ خود هستیم، مثل اینکه ما راهی جز اعتراف به حقوق آن‌ها و پایان دادن به اشغالگری نداریم.» روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی با اشاره به اینکه حوادث کنونی به نفع جنبش حماس است، نوشت: «تشدید تنش‌ها به پایان برسد یا نه، حماس به آنچه می‌خواست رسید؛ به ویژه اینکه تصاویر حملات آن به تل‌آویو و انتقام‌گیری از حوادث قدس موجود است، پلاکارد‌های بزرگ در تمجید حماس و رهبران آن و دفاع حماس از قدس و ناموس فلسطینیان در مسجدالأقصی وجود دارد و در طولانی مدت پیروزی ضمنی برای حماس خواهد بود، جنبشی که به اسرائیل حمله می‌کند و عامل بازدارنده‌ای برای آن است.»
در همین خصوص «افرایم هالیوی»، رئیس سابق موساد، گفت: «ما در آستانه فاجعه قرار داریم. این، تاریکی پیش از پرتگاه است». رانی دانیل، تحلیلگر نظامی و افراطی صهیونیست نیز که از افراد نزدیک به فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی است، گفت: «من مطمئن نیستم که فرزندانم در اینجا، آینده‌ای داشته باشند و گمان نمی‌کنم که آن‌ها در اینجا بمانند». همچنین «بنی موریس»، مورخ اسرائیلی، نیز نوشت: «طی چند سال آینده اعراب و مسلمانان پیروز خواهند شد و یهودیان در این سرزمین به اقلیت تبدیل می‌شوند، یا طرد یا کشته می‌شوند و خوش‌شانس کسی است که به آمریکا و اروپا فرار کند». همچنین روزنامه هاآرتص اعلام کرده که بن گوریون (نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی) اسرائیل را تاسیس و نتانیاهو آن را نابود کرد.
۸. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های عملیات سیف القدس این است که این بار شاخه نظامی جنبش فتح در کرانه باختری اعلام جنگ کرده است. کرانه باختری در صورتی که تبدیل به میدان نبرد نظامی با رژیم صهیونیستی شود کابوس بزرگی برای این رژیم به وجود خواهد آمد.
۹. عبدالباری عطوان نوشته است: «اسرائیل پس از ۷۳ سال فرودگاه امنی ندارد و این اولین بار از زمان شکل گیری آن است. هواپیما‌های کشور‌های سازشکار جایی برای فرود آمدن ندارند و سفیران در حال فرار از ترس موشک‌های مقاومت مفری برای خود نمی‌بینند تا جان خود را نجات دهند و به کشورشان بازگردند.»
۱۰. هراس از موشک‌های مقاومت که نسبت به جنگ‌های قبلی دقت بیشتر پیدا کرده اند باعث هجوم ساکنان سرزمین‌های اشغالی به پناهگاه‌ها شده است. منابع رژیم صهیونیستی شمار صهیونیست‌هایی که در پناهگاه به سرمی‌برند را ۶ میلیون اعلام کرده‌اند و این شامل تل آویو و شهر‌های مرکزی فلسطین اشغالی نمی‌شود.

نتیجه
عملیات سیف القدس را می‌توان یکی از مهم‌ترین عملیات‌های گرو‌های مقاومت در یک دهه اخیر دانست. چرا که دقت موشک‌های حماس و جهاد اسلامی باعث شده تا اسرائیل بیش از قبل این موشک‌ها را خطری برای خود بدانند. تنها در ۷ روز بیش از ۳۰۰۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده و ۹ صهیونیست نیز کشته شده اند. علاوه بر این قدس برای نخستین بار هدف حملات موشکی قرار گرفته که این نشان دهنده دقت موشک‌های مقاومت است. همچنین مقامات اسرائیلی اعلام کرده‌اند که نتیجه این جنگ منجر به تقویت گروه‌های مقاومت مانند حماس خواهد شد.

محمدرضا مرادی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
قابل توجه تمامی دوستان : موشک و کاتیوشا و راکت و خمپاره با هم فرق دارند ، تعداد موشک های شلیک شده واقعی خیلی کم می باشد ولی از این پس در صورت تداوم جنگ موشک های نقطه زن رو نمایی می شوند ، و البته دست خداست که شلیک می کند
فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَ لكِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ وَ ما رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ رَمى‌ وَ لِيُبْلِيَ الْمُؤْمِنِينَ مِنْهُ بَلاءً حَسَناً إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ «17»

شما (با نيروى خود)، آنان (كفّار) را نكشتيد، بلكه خداوند (با امدادهاى غيبى) آنها را به قتل رساند. (اى پيامبر!) آنگاه كه تير اافكندى، تو نيفكندى، بلكه خدا افكند (تا كافران را مرعوب كند) و تا مؤمنان را از سوى خويش به آزمونى نيكو بيازمايد، زيرا خداوند، بسيار شنوا و داناست.
طبق این فرموده هدف خدا کشتار نیست بلکه مرعوب کردن است و آزمدن مؤمنان و به خاطر داشته باشیم که کشتار زن و بچه در شان ظالمان است .
دوست عزیز این دفاع اسرائیل نتیجه 73 سال تهاجم و تخریب مظلوم و زیر بنا های ظلم ی است که با میلیارد ها دلار کمک های بلا عوض ارو پا و امریکا و مالیات های آنان ساخته شده وکسی هم مخالفت و حتی مقاومت نمی کند ، در مقابل 500سال خواب رفتگی مسلمانان با ادعای ایثار و ایمان !!! ، قابل توجه مدعیانی که خود را انسان و مومن و مسلمان می دانند !!!!
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۳۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
ای مجاهدین فلسطینی عزیز هر کنشی از طرف صهیونیستهای خبیث اشغالگر کافران ملعونین جنایتکاران تروریستهای فاسدین فاسقین ظالمین ستمگران شکنجه گران کودک کشان کودک آزاران مظلوم کشان باید با واکنش شدیدتری برخورد شود در آیه قرآن کریم نورانی خداوند جل جلاله به مومنین مسلمین حزب الله می فرماید أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ یعنی ای مومنین امت واحده رسول الله ص شدت عمل شما باید بسیار بسیار بسیار بیشتر و چندین برابر بیشتر و پر قدرت تر از از کفار صهیونیستی باشد نه اینکه وارونه باشد شما مسلمین حزب الله ضعیف عمل کنید و دشمنانتان بر شما شدت بورزند و با قدرت و با شدت هر چه تمام تر شما مومنین مسلمین را بکوبند این آیه برای شما مومنین مسلمین نازل شده است نه برای کفار خواهشا به تفسیر و عمق آیه شریفه با تفکر پی برید و عمل کنید ، بنابر این قدرت موشکها و راکتها و توپخانه جبهه مقاومت اسلامی مجاهدین فلسطینی باید قدرت تخریبیشان بسیار بیشتر و رادار گریز باشد که گنبد آهنین صهیونیستها نتواند ره گیریشان کنند و این گونه أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ را عملیاتی و اجرایی کنید و به طرف صهیونیستها با موشکهای مختلف پر قدرت حمله شلیک یا آتش یا پرتاب کنید پی در پی تا به عمق معنای فتح أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ پی برید پر قدرت حمله و عمل کنید و استقامت و ادامه دهید . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
حساب کنید چند تا موشک باید بزنیم . تل آویو با خاک یکسان شود؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
شاید هیچ و شاید هزاران ، چرا تل آویو با خاک یکسان شود ؟ هدف اخراج اشغالگر و رفع ظلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
چگونه اسرائیل از جان شهروندانش در مقابل 14000 موشک دفاع کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
چه فایده وقتی 6000 فلسطینی کشته و زخمی شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
دمتون گرم با این تیتری که برای این صفحه زدید، خیلی تیتر خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۳:۰۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
چند بار گفتم باز هم میگم ازادی قدس شریف امکان نداره مگر اینکه ایران حمایت کنه چه از طریق نیروی انسانی و نظامی چه از لحاظ صلاح و مهمات و گرنه تلفاتی که فلسطین داره میده قابل جبران نیس .ایران باید مستقیما وارد دفاع از فلسطین بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
دوست عزیز مصطفی ، هر کسی ممکن است دفاع یا تهاجم را به نوعی معنی کند ، دفاع ایران هم شاید برای بعضی ها قابل درک نباشد و برای بعضی کم باشد و برای بعضی با نیات منافقانه و خبیث باشد ، مطمئن باشید که هم سپاهیان قوی دل ، مومن و با کیاست و فراست زیاد داریم ، که با طناب پوسیده به چاه نمی رویم و بدون تدبیر به دل دشمن نمی زنیم.
باید هوشیار بود چون خیلی ها در داخل و خارج خواهان درگیر کردن ایران به اتش جنگ هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
خوب نیست با طرفداری خبری را گفت البته این کاری هست که خبرگزاری های طرفدار اسرائیل نیز میکنند ولی واقعا گنبد اهنین تونسته مقدار بسیار زیادی از موشک ها را رهگیری و نابود کنه حتی فیلم هایی موجود هست که بلافاصله بعد از بلندشدن موشک توسط گنبد اهنین هدفگیری و نابود میشه اینجور هدر دادن موشک واقعا کار درستی نیست باید حساب شده‌تر استفاده میکردند چون گنبد اهنین ضعف های داره که خب البته نیروهای مقاومت تازه کارند و بلد نیستند چطور باید ازین صعف ها استفاده کرد وگرنه تیر غیبی که به نزدیکی پایگاه اتمیشون خورد نشان دهنده بلدی طرف شلیک کننده و ان ضعف هاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
حرفتون درسته ولی باید گفت این خبر نیست گزارشه، تو گزارش موضع گیری میشه

هیچ رسانه ای در جهان هم بی طرف نیست چون باید از یه جایی تامین مالی بشه حالا بعضیا بیشتر بعضیا کمتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
معلوم نیست شما تایید می کنید یا تکذیب ؟ خود اسرائیل می گوید از هفت مورد یک مورد را رهگیری کرده اند و همین رهگیری را هم محاسبه کنید که ده برابر قیمت موشک هزینه می خواهد ، به اضافه اینکه رعبی که مشک ها ایجاد می کنند هر بار تجربه مرگ و نابودی اشغالگران است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
۱۰۰موشک می فرستند ۹۰ درصد درهوا رهگیری میشه آن ده تا هم به اندازه یک نارنجک دستی کار نمیکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
اولا ، مگر شما حضور داشتید که این چنین با اطمنان حرف می زنید دوما : خود اشغالگران اقرار به اصابت تعداد زیادی از موشک ها دارند سوما همین نارنجک دستی را خیلی ها عرضه پرتابش را ندارند چهارما همین نارنجک دستی به قول شما چه نتایج بزرگی در قلب فلسطینیان ومسلمین جهان داشته و چه ترسی در قلب اشغالگران و مدافعانشان ایجاد کرده است؟ پنجما همین نارنجک دستی در چه شرایطی ساخته شده اند؟ داشتن کمی انصاف و وجدان خوب است ، امید که نیت این کلام تضعیف روحیه مجاهدان نباشد ، که در این صورت باید از همراهی با جبهه استکبار ی و ضد بشری خود استغفار کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
تلفات صهیونیستها نسبت به هزاران موشک پرتابی توسط فلسطینیها ناچیزه، باید یه فکر اساسی در اینمورد بکنن، تا این همه هزینه هدر نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما چرا فقط هزینه های مادی و یک طرفه را می بینید ؟ چرا هزینه های سیستم رهگیری و ضد موشکهایشان را محاسبه نمی کنید؟ چرا ترس و مرگ تدریجی و فرار به زیر زمین و به خارج صهیون را نمی بینید ؟ هدف اشغالگران کشتار کودکان و افراد بی دفاع است ، و هدف فلسطینیان اخراج و باز پس گیری حق زندگی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
9 نفر؟ پس دارید موشکهارو هدر میدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما مغزتان را هدر نده، چون برایتان زود است تا برخی حقایق را درک کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای محترم فکر میکنی این آمار مال کشته های صیونیست ها درسته ؟این رسانه های صهیونیستی آمار کشته هاشون کم اعلام میکنند تا به مردم جهان بگن که رژیم صهیونیستی هنوز شکست نخورده . همین که اسرائیلی ها ترسیدن از نیروهای مقاومت و بعضی هاشون دارن از اسرائیل خارج میشن خودش خیلی حرفه . نتانیاهو داخل سخنرانی هاش خودش میگه که از هر هفت موشک فقط یکیش شناسایی و منهدم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
و این است انتقام سخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
عجله نکن انتقام سخت در راه است.
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۱۱:۲۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
خیلی برام جالبه حدودا 3000 تا موشک به اسراییل شلیک شده اما فقط 9 صهیونیست مرده. این موشکها حدودا 90 درصد به بالا ردگیری و خنثی شدن؟ یا کلا موشکها رو جای دیگه ایی انداختن؟ اما 3000 موشک کلی هزینشه. این خوب نیست که فقط 9 اسراءیلی بمیره. این نشان دهنده ی ضعف و هدر دادن موشکهاست.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۵۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
جناب آقای سعید خیلی سطحی به قضیه نگاه کردی
1- اول اینکه در این جنگ انتفاضه سنگ که تقریبا هیچ تلفاتی نداشت تبدیل شده به انتفاضه موشک
2-دوم اینکه حداقل هیچ تلفاتی هم که این موشک باران نداشته باشد همان رعب و وحشتی که در دل صهیونیستهای خون آشام انداخته کلی پیشرفت در معادلات به حساب میاد.
3-سوم اینکه این آمار ،آمار دشمنه و قطعا آمار کامل وصحیحی نمی تواند باشد.
4- چهارم اینکه فقط تلفات مربوط به کشته ها نیست بلکه طبق اعلام صهیونیستها آمار مجروحین هم بالا است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
اکثر این موشک ها در حد کاتیوشا هستند و اینکه اسرائیلی ها اکثرا توی پناهگاه هستد و بیشتر این موشک ها باعث تخریب شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
اونها مثل موش توی پناهگاه میرن ، اما فلسطینیها پناهگاه ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
اکثرا به شکل راکت های کوچکند که اصابت هم کنند خرابی زیادی به بار نمی آورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
من هم موافقم و بنظرم و اونطور که فیلم ها رادیدم تمام آنها را درآسمان نابود کردن اگر هم رسیده باشه ۲ تا یا ۳ تا بنظرم اینا تو این چند وقت گنبد آهنین را نواقصش را رفع کردن ،بعلاوه پناه گاه های مجهزی دارن که اکثر مردمشان ور داخل انها رفته اند و این موشکها کاری بکارشون نداره ، باید یه فکر دیگه ای کرد ،چند روز پیش هم یه مانور میکردن بنظرم برنامه اینا را هم پیش بینی کرده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
اونا هیچ وقت تعدا کشته وزخمی شدن و خسارات رو نمیگن از طرفی اونا پناهگاه های بسیار زیادی دارن - مرگ برای یهودیان اونجا قابل درک وتحمل نیست و یهود زندگی این دنیا رو خعععلی دوست داره - اونا اصلا اصلا دوست ندارن کشته بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما تعداد کشته ها را بد می دانید یا هدر دادن موشک ها ؟ نه تعداد کشته و زخمی ها درست است و نه حماس و مجاهدین خواهان مرگ افراد بی دفاع هستند و اگر هم موشک پرانی میکنند ، با نیت تفهیم حقوق حقه خود و کودکانشان است نه کشتار ، خروج منابع مال و تعطیلی توریسم و خروج اشغالگران و هزینه های دفاعی و بی حیثیت شدن جهانی و بی اعتمادی بین اشغالگران و خود سران رژیم اشغالی ، شاید این موارد نظر شما هدر دادن هزینه ها و موشک ها است نه متفکران سیاسی و اقتصادی و اعتقادی
آخرین اخبار