معاون استاندار بوشهر گفت: مردم باید بدانند منافع آن‌ها با سرمایه‌گذاری تامین می‌شود و منافعشان با منطقه آزاد بوشهر در خطر قرار نمی‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد تقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر بیان کرد: مناطق آزاد با ظرفیت‌هایی که ایجاد می‌کنند می‌توانند سرمایه‌هایی خارجی و داخلی را جذب و اقتصاد را احیا کنند و توسعه دهند.

او افزود: براساس کارکرد‌های تعریف شده برای رونق سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌ها، مناطق آزاد در بخش خصوصی و نه در بخش دولتی تعریف شده‌اند.

معاون استاندار بوشهر با تاکید براینکه براساس اصل ۴۴ قانون اساسی اقتصاد دولتی به نفع بخش خصوصی باید آزاد سازی شود، ادامه داد: در مقابل تحقق مطالبه ۷۰ ساله مردم استان بوشهر عده‌ای در فضای رسانه‌ای  به این مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام که حاصل تلاش عده زیادی از مسئولان استان است، هجوم می‌آورند.

ایرانی، با تاکید براینکه باید دست مافیای اقتصادی را در استان بوشهر قطع کرد، گفت: وقتی فضای رسانه‌ای استان بوشهر گرانی زمین ومسکن را تنها ثمره تبدیل بخشی از این استان به منطقه آزاد اعلام می‌کند طبیعی است که حتی سرمایه‌گذاران داخلی نیز رغبت نکنند در این جو روانی برای سرمایه‌گذاری وارد استان شوند.

او افزود: اشتغال، ایجاد امکانات رفاهی، اقتصادی و ارتقای سهم زندگی مردم از جمله مزایای ایجاد مناطق آزاد به شمار می‌روند که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: حق استان بوشهر در بخش سرمایه‌گذاری به دلیل همنشینی با کشور‌های حوزه جنوبی خلیج فارس بیش از این است و با توجه به مصوبه منطقه آزاد بوشهر انتظار است این استان به استان نخست سرمایه‌گذاری تبدیل شود.


بیشتر بخوانید


ایرانی با بیان اینکه نباید تنها به کالای همراه ملوان که ممکن است سود آن برای عده‌ای بهتر باشد، اکتفا کرد، ادامه داد: سود ته لنجی و مافیایی که پشت آن نشسته برای عده‌ای بسیار ارزشمند است به همین دلیل منافع افرادی که زندگی خود را از این راه می‌گذرانند با ملی و مردمی شدن اقتصاد، صادرات و واردات و سرمایه گذاری خوب در این استان در خطر قرار می‌گیرد.

او تاکید کرد: مردم باید بدانند منافع آن‌ها با سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ها تامین می‌شود و منافع آن‌ها با منطقه آزاد بوشهر در خطر قرار نمی‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: اگر به موقع از ظرفیت‌های نوین سرمایه‌گذاری به نفع مردم استفاده نشود خط توسعه از جاسک، بندر عباس و اروند عبور خواهد کرد و ما  تنها باید نظاره گر باشیم.

ایرانی افزود: امروز توسعه نفت و پتروشیمی، پرورش آبزیان و گردشگری در استان بوشهر انجام  گرفته است و نیاز به صنایع تکمیلی دارد که با منطقه آزاد تجاری این امر تحقق می‌یابد.

او بیان کرد: تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آن مقطعی است و برداشته می‌شود و در این شرایط حساس نباید با برخی اظهار نظر‌ها مردم را نگران کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.