معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات پس از برگزاری افتتاحیه بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران، پستی را در صفحه خود منتشر و توضیحاتی را درباره آن ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران از امروز ۲۸ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۳۰ اردیبهشت ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به صورت مجازی ادامه دارد. ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات نیز به همین منظور پستی را در صفحه مجازی خود منتشر کرده و نوشته است:

"امروز افتخار داشتم به عنوان یکی از سخنرانان مراسم افتتاحیه بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران در جمع اساتید و فعالان برجسته این حوزه و دانشجویان حضور داشته باشم. مطالب و سخنرانی‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف مهندسی برق و همچنین فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط اساتید برجسته این حوزه مطرح شد که براساس تقویم این رویداد تکمیل خواهد شد.

در این مراسم با حاضرین در خصوص اهمیت نوآوری باز و تأثیر آن بر کسب و کارهای حوزه فاوا صحبت کردم.‌ شناخت راهکارهای مناسب برای مسائل و مشکلات حوزه‌های اقتصادی و صنعتی و اجتماعی می‌تواند از مسیر نوآوری باز محقق شود؛ البته در کنار شناخت و طرح مناسب مسئله باید به موضوع مالکیت فکری در فرایند حل مسأله توجه داشت و حمایت‌های مالی مناسبی نیز به آن اختصاص داد.

از جمله موضوعاتی که در نظام مدیریتی کشور باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، بحث استفاده از ظرفیت داده‌ها، فرهنگ‌سازی و رگولاتوری در حوزه داده‌های باز است. همچنین دسترسی به آمار و اطلاعات به روز و دقیق از جمله فاکتورهای اصلی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی محسوب می‌گردد که کماکان در روال‌های فعلی با مشکل مواجه است.

تغییر نگاه مدیران و سیاست‌گذاران بخش‌های مختلف در خصوص فناوری اطلاعات، تغییر دیدگاه و جایگاه فعلی این موضوع و ارتقای سطح اهمیت آن از ابزار پشتیبانی به اِلِمان راهبردی و پیشران، گام بلندی در مسیر موفقیت تحول و تحقق نوآوری خواهد بود.

ابتکار ارزشمند جوانان خلاق تیم فناور شرکت سپهرنوین در خصوص برگزاری نمایشگاه مجازی در خلال برگزاری کنفرانس و ایجاد امکان تعامل و عرضه توانمندی‌های کسب و کارهای حوزه فاوا (فارغ از محدودیت‌های مکانی و زمانی) و همچنین اقدامات سندیکای صنعت مخابرات برای حضور شرکت‌های بزرگ حوزه در این نمایشگاه قابل تقدیر است"

/


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.